کد خبر: ۹۳۴۹۰۵۳
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی در نشست با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا (شهر دیر و بخش مرکزی)، اظهار داشت: شوراهای اسلامی جایگاه خاصی دارند و نباید انتخابات شوراهای اسلامی تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد و کمرنگ شود.

امام جمعه بندر دیر افزود: باید اظهار تأسف کرد که گاهی اوقات شوراها به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند و کارکرد آنها در حد انتخاب شهردار و رتق و فتق امور شهرداری است که این یک آسیب است.

وی با اعلام اینکه خود شوراها باعث تنزل جایگاه شورا شده‌اند، ادامه داد: شوراها باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و سایر عرصه‌ها ورود کرده و برای عمران و آبادانی شهر و روستا تلاش کنند.

حسینی عنوان کرد: جایگاه شورا علاوه بر انتخاب شهردار، نظارت است اما متأسفانه کار نظارت گاهی اوقات کنار گذاشته و به دخالت کشیده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه شوراها، اضافه کرد: نظام اسلامی و قانون اساسی به شوراها جایگاه داده به شرطی که خودمان این جایگاه را خراب نکنیم.

امام جمعه بندر دیر با تاکید بر اهمیت دو انتخابات پیش رو، عنوان کرد: دشمن در عرصه نظامی و اقتصادی تودهنی خورده و در زمینه فرهنگی نیز اگرچه با جنگ نرم کارهایی کرده‌اند اما بازهم به هدفشان نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه دشمن جدا کردن مردم از نظام است، گفت: دشمن با تکیه بر گرفتاری‌ها و مشکلات مردم این گونه القا می‌کند که نظام اسلامی نتوانسته مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به لزوم رعایت نقد منصفانه، افزود: ضمن انتقاد به مسئولان و ضعف مدیریت‌ها و سو تدبیرها، اما نادیده گرفتن تحریم‌های دشمن برای رأی جمع کردن هم بی انصافی است.

 

حسینی با اشاره به اینکه دید نامزدها در انتخابات شوراها باید خدمتگزاری باشد، ابراز کرد: اگر نیت خدمتگزاری باشد و نامزدی رأی نیاورد، اما به حفظ و تحکیم نظام کمک کرده و وظیفه اش را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بقا و عظمت جمهوری اسلامی، عظمت اسلام است و هر نفری که بتوانید پای صندوق رأی جذب کنید، یک حسنه در نامه عمل شما ثبت می‌شود.

امام جمعه دیر افزود: وظیفه نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت مردم به حضور حداکثری پای صندوق رأی است که هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود تیری به قلب دشمنان اسلام خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات