خبرهای داغ:
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین
ابراهیمی گفت: با توجه به ظرفیت های آموزشی هلال احمر در خصوص آشنایی با مخاطرات و کمکهای اولیه، فاز دوم طرح ملی یاس در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۶۴
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

تهمینه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در این رابطه اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های توانمندسازی جوانان با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی استان و آشنایی با مخاطرات و کمکهای اولیه و در جهت انجام مأموریت این جمعیت ارائه خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه با توجه به شرایط و تنگناهای موجود، و همچنین برای رسیدن اعضای هلال احمر استان به توانمندیهای مطلوب در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، فاز دوم طرح یاس در استان قزوین آغاز شد.

وی افزود: با اتخاذ این رویکرد و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرحی مشترک با عنوان طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در این طرح در خصوص آمادگی در برابر مخاطرات و کمکهای اولیه و همچنین در مورد شیوه های مواجه با بحران و بلایای طبیعی، به دختران رده سنی 30 الی 40 سال استان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزشهای لازم ارائه خواهد شد و در نهایت از این ظرفیت در خانه های هلال استان استفاده می شود.

ابراهیمی ادامه داد: افراد فعال در خانه های هلال استان وارد چرخه و فرآیندی می شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله ی نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند و در این طرح با ارائه آموزشهای آشنایی با مخاطرات و کمکهای اولیه فرد توان انجام کاری مشارکتی را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این طرح موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی و استانی می گردد، در ادامه عنوان کرد: در تعامل دختران مددجو بین 30 تا 40 سال با هلال احمر در این طرح فارغ از مزیتهای مرتبط به مواقع بحران در روند عمومی نیز در توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی و آموزشی ایشان مؤثر خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: این طرح تا پایان سال 1400 ادامه داشته و تا پایان طرح، 250 نفر از خواهران مددجو تحت آموزشهای آمادگی در برابر مخاطرات و کمکهای اولیه قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها