یادواره شهدای ورزشکار شهرری با حضور جمعی از ورزشکاران، فرماندهان، بسیجیان ،مسئولان و خانواده های معظم شهدا، در سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۵۵
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار علی رضا حیدرنیا، جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در این همایش بر جایگاه رفیع و گرانسنگ شهید و شهادت تاکید کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم  و در آیه 23 سوره احزاب می فرماید: مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا  

 از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در  همين انتظارند و  هرگز عقيده خود را  تبديل نكردند.

 ورزشکاران از جمله اقشاری هستند که با جود، سخا، مروت و جوانمردی با خدای خود عهد بستند ؛ شهید زمانی نیا نیز از جمله ورزشکارانی بود که سرباز و یار سید شهدای مقاومت شهید سلیمانی بود و در رکاب آن شهید بزرگوار تا آخر همراه بود یا شهید اصغر پاشاپور که بعد از پرواز ملکوتی فرمانده خود تاب ماندن در این دنیا را نداشت و چهل روز بعد از شهادت فرمانده خود به او می پیوندد.

 جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه سخنان خود با بیان حدیثی از امیرالامومنین علی (ع) گفت: جایگاه شهید به قدری والا است که در روز محشر تمام پیامبران و انبیاء اگر سوار بر مرکب باشند به احترام شهدا از مرکب های خود پیاده می شوند.

وی افزود: در توصیف مقام و منزلت شهدا همین بس که این عزیزان در روز قیامت 70 هزار نفر را شفاعت خواهند کرد و امام خمینی رحمه الله علیه نیز در وصف شهدا فرموند: شهدا شمع محفل بشریت هستند .

سردار حیدرنیا، در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را عرصه ای از جهاد دانست و گفت: اگر کسی توفیق حضور در جبهه های نبرد دوران دفاع مقدس یا دفاع از حریم آل الله را حاصل نکرد شرکت در انتخابات به مثابه جهاد در راه خدا و از اوجب واجبات است. وی با اشاره به برگزاری مناظره های انتخاباتی اخیر، ادامه داد: اگر به کسی که با آرمان های ولی فقیه زاویه داشته باشد رای بدهیم در آخرت باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب کاندیدای اصلح، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، نیز بر انتخابات فرد اصلح تاکید دارند و می فرمایند انتخابات یک روز است اما تاثیر آن سال ها بر زندگی مردم خواهد ماند. بنابر این جهاد امروز همه مردم شرک در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

سردار حیدرنیا در پایان تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم همگان را برای شرکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح تشویق کنیم تا در قیامت مقابل شهدا خجل و شرمنده نباشیم.

 

 

ارسال نظرات