مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) :
زنجان-نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان گفت : انتخابات فرصتی نو برای تغییر و تحول در کشور است.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۰۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ جلسه هم‌اندیشی طرح بسیج همگام با کشاورز استان ظهر امروز با حضور برخی مسئولان سپاه پاسداران، جهاد کشاورزی استان و کارشناسان بسیجی فعال در طرح مذکور برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحثی که همواره باید به آن توجه داشت بحث امنیت غذایی است که در این بین تولیدات کشاورزی از مهمترین محور‌های رسیدن به این امر است که در نهایت می‌تواند در ایجاد محور‌های استقلال اقتصادی و رونق تولید نیز موثر باشد.
 
انتخابات  فرصتی نو برای تغییر و تحول در کشور است

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره در همه عرصه‌ها در بحث محرومیت‌زدایی حضور دارند، افزود: حضور کارشناسان تربیت شده در رشته کشاورزی در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان می‌تواند در دستیابی به محصولی با کیفیت بیشتر و کمیت بالاتر کمک نماید که خوشبختانه با همراهی برخی مسئولان در استان زنجان نیز طرح آغاز شده که امیدواریم که مثمر واقع شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در روز‌های پیش‌رو انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد، گفت: انتخابات برای هر کشور فرصتی است که می‌تواند تعیین کننده سرنوشت یک کشور و ملت باشد و این اتفاق هر‌چند سال یکبار اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه انتخابات یک تحول است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تمامی عرصه‌ها از کلمه تحول استفاده می‌کنند که تحول به معنی لغوی یعنی دگرگونی، ایجاد موقعیت و ظرفیت در کشور و تغییر که بدست مردم ایجاد می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه هر تفکری در طول سال‌های گذشته به رای مردم انتخاب شده است، بیان کرد: در هر دوره هر تفکری اعم از سازندگی، توسعه و آزادی، محورزی و عدالت، اعتدال به رای و خواست مردم انتخاب شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی آن را پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت های قابل قبول و چشمگیری در کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: به فرمایش آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) بسیاری از موانع در مسیر پیشرفت، استقلال، تولید و آزادی برداشته شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در بعضی از زمینه‌ها هنوزموانعی بر سرراه کشور است، اضافه کرد: برای رفع این موانع، تربیت نیرو‌های توانمند و پای کار می‌خواهد تا بتوانند بر حل این موضوع سرعت ببخشند و همچنین با راه‌های میانبر سریعتر می‌توان به اهداف عالی کشور رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان یاد آور شد: با تفکر اسلامی و جهادی توانسته ایم در گام اول انقلاب به زیر ساخت ها، انرژی هسته ای، پالایشگاه و کشتیرانی وسایر حوزه دست پیدا کنیم.

وی در ادامه متذکرشد: در گام دوم انقلاب برای رسیدن به حداقل‌هایی که دشمن مانع رسیدن آن شده است و مشکلات و فشار‌های مضاعف برای کشور‌های در حال توسعه ایجاد کرده است، نیز با تفکر انقلابی و جهادی توانسته ایم در سطح بین المللی موجب افول کشور‌ها از جمله آمریکا شویم.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اقتدار و پیروزی باید در کشور تحول صورت بگیرد، اظهار داشت: برای رفع و غلبه بر کمبود‌ها دوبحث تحول ارتجاعی و سازش که طبق فرمود: ه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگشت به عقب و سازش هزینه بسیاری بر کشور دارد مانند کشور‌های لیبی، کره جنوبی، ژاپن و پاکستان که تحول وابسته ایجاد شده است و نیز تحول انقلابی باید مدنظر قرار گیرد که در هر زمینه با این نگرش وارد شده ایم موفق و پیروز عمل کرده ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مردم تحول انقلابی را انتخاب کنند، افزود: کشور‌های بیگانه معتقدند اگر تفکر انقلابی در کشور ایران ایجاد شود دیگر قادر به مقابله با آن نیستند و هرجا ما مقاومت کردیم آن‌ها عقب نشینی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) مقصود از تحول را ایجاد تحول جهشی و جهادی می‌دانند، تصریح کرد: منظور از تحول، حرکت و جهش در گام‌های بلند موفقیت کشور و جلوگیری از فساد در بخش‌های مختلف است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در کشور تحول اداری صورت بگیرد، اظهار داشت: در مسائل تولید، خرید، ادارات، مدیریت و بروکراسی اداری کشور باید تحول جدی و فکر جدید پای کار بیاید.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به ویژگی‌های دولت تحول آفرین بیان کرد: ولایت مداری، معتقد به پیشرفت کشور، نگاه به درون برای رشد اقتصادی کشور، توجه به توانمندی‌های و اعتماد به جوانان، عدالت خواه و فساد ستیز، التزام به جهاد کبیر در مقابل مستکبرین، تغییر در سبک زندگی‌ها و.. از جمله موارد دولت تحول آفرین است.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌رو با بیان اینکه تحول در انتخابات فرصت دوباره است، یادآور شد: تحول دو قالب حضور حداکثری و انتخاب تفکر انقلابی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: ما به تفکر و روحیه‌ی حاج قاسم سلیمانی نیاز داریم و همچنین مردم عزیزمان به هرکس با هر دیدگاه و نگرشی رای بدهند ما آن را قبول و میپذیریم.

در ادامه جلسه فرهاد امندی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز امسال با حضور بسیجی‌وار و علاقه‌مند ۲۲۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی آغاز شده است، گفت: کارشناسان در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم که به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک است کشاورزان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.
 
انتخابات  فرصتی نو برای تغییر و تحول در کشور است

وی با بیان اینکه خوشبختانه اجرای طرح در استان موفقیت‌آمیز بوده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در ادامه طرح محصولات مزیت‌دار دیگر همچون زیتون و انگور نیز تحت پایش کارشناسان قرار گیرد تا محصول سالمی به لحاظ کیفی وارد بازار مصرف شود.

افزایش تولید گوشت قرمز

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر در طرح بسیج همگام با کشاورز افزایش تولید گوشت قرمز و خودکفایی در این زنجیره با ارزش غذایی است، تصریح کرد: سال گذشته ۳۶ هزار راس دام سبک و سنگین توسط کارشناسان علوم دامی مورد پایش قرار گرفتند و امسال نیز بیش از ۱۴۱ هزار راس دام که ۱۰ درصد دام استان را پوشش می‌دهد توسط کارشناسان مورد رصد و پایش مستمر قرار خواهند گرفت با این وجود ۲۲۸ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته علوم دامی و دامپزشکی در طرح حضور دارند و در حال ارائه خدمات به دامداران سطح استان هستند.

همین‌طور هادی یاسر، مسئول کانون بسیج مهندسین شهرستان زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز شهرستان زنجان از امسال آغاز شده است، گفت: قبل از آغاز طرح کارشناسان توسط برخی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی آموزش دیده و دوره لازم را گذرانده‌اند.

وی با اشاره اینکه نزدیک به دو ماه است که کارشناسان کاملاً جهادی در عرصه حضور دارند و با کم‌ترین انتظار و توقع در حال خدمت‌رسانی هستند، بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان زنجان ۱۹ نفر از کارشناسان در حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی استان را به لحاظ آفت سن و بیماری‌ها تحت پایش و رصد مستمر قرار داده‌اند.

مسئول کانون بسیج مهندسین شهرستان زنجان با اشاره به اینکه این طرح گام مهمی در رسیدن به امنیت غذایی خصوصاً از لحاظ محصول استراتژیکی همچون گندم است، گفت: نظارت و پایش مزارع گندم به شکل مستمر در حال انجام است و ناظران استانی نیز رصد کامل بر عملکرد کارشناسان بسیجی دارند.

وی با بیان اینکه در سال پیش رو در حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم و آبی شهرستان زنجان با حضور ۳۶ نفر از کارشناسان مورد پایش قرار خواهد گرفت، خاطر‌نشان کرد: همچنین طرح کلینیک سیار دامپزشکی نیز به شکل گسترده‌تر مجددا آغاز خواهد شد تا بتوان بار دیگر تاثیرات مثمر آن را در بخش دام استان به وضوح مشاهده کرد.
ارسال نظرات