خبرهای داغ:
فرهادی گفت: امسال با محوریت دبیرخانه شورای زکات جمع آوری فطریه صورت گرفت که ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه جمع آوری و به دست خانواده های نیازمند رسید و در بحث زکات نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد وجود داشت.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۹۸
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، فرزاد فرهادی معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های استان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد بیان کرد: فعالیت های بخش مشارکت در ۴ سرفصل زکات، اکرام و محسنین، صدقات و سایر امور تعریف شده و با کمک خیرین و مشارکت های خیرخواهانه اقدامات خوبی برای رسیدگی به نیازمندان انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته با جمع آوری ۱۲۲ میلیارد تومان درآمدهای نقدی و غیر نقدی بیش از ۱۵۳ درصد درآمدها محقق شد.

فرهادی تصریح کرد: در بخش احسان و اکرام ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک حامیان جمع آوری شد و در بخش صدقات ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سایر طرح ها ۵۶ میلیارد تومان در آمد جمع آوری شد.

وی اظهارداشت: با توجه به تعطیلی مدارس و تحصیل غیر حضوری و ضرورت تامین ابزار هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیازمند با اختصاص بیش از یک میلیارد تومان نسبت به تهیه ۲ هزار عدد دستگاه
تبلت اقدام شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: برای کمک به خیرین برای تامین تبلت با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه زمینه خرید تبلت دانش آموزان نیازمند تسریع شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در دوماه ابتدای سال ۱۴۰۰ طرح‌هایی را شروع کردیم که از جمله این طرح‎ها، طرح ایران همدل۳ بود که به منظور تهیه اطعام و افطاری برپا شد و در این طرح بیش از ۱۲۶ آشپزخانه فعال در ماه رمضان به صورت رایگان و با مشارکت مردم مشغول به فعالیت بودند که از ظرفیت مردمی استفاده شد و در همین راستا این آشپزخانه‌های فعال بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، سبد کالا و افطاری ساده توزیع کردند که برای تهیه این موارد مبلغ ۲۲ میلیارد تومان هزینه شد و شاهد رشد ۵۰ درصدی درآمدها در بخش تهیه اطعام نیازمندان بودیم.

فرهادی اضافه کرد: در ماه رمضان امسال بیش از ۲۵۰۰ نفر حامی طرح اکرام و محسنین شدند و در همین راستا سپاه و بسیج استان در طرح ایران مهربان بسیار همکاری داشت و اغلب حامیان، بسیجیانی بودند که در طرح اکرام ثبت نام کردند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جمع آوری فطریه در عید سعید فطر بیان کرد: امسال با محوریت دبیرخانه شورای زکات جمع آوری فطریه صورت گرفت و موسسات خیریه نیز حضور یافتند و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه جمع آوری و به دست خانواده های نیازمند رسید و در بحث زکات نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد وجود داشت.

وی افزود: در حوزه صدقات علیرغم محدودیت های کرونایی، یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در دوماهه امسال جمع آوری شد که ۱۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشتیم و ۱۲۶ هزار صندوق صدقات به خانوارها ارایه شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: در حوزه اکرام و محسنین به دلیل شرایط اقتصادی در ایام کرونا تعداد زیادی خانوار به خانواده کمیته امداد اضافه شدند و ۷ هزار و ۹۵۰ نفر به جمعیت ایتام و فرزندان طرح اکرام و محسنین تحت پوشش ما اضافه شدند و در حال حاضر ۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان حامی فعال هستند و در دوماه ابتدای سال‌جاری ۶ میلیارد تومان به حساب این جمعیت واریز شده است.

این مسوول ادامه داد: کمیته امداد در بدو تولد با هسته مردم شکل گرفت و حضور مردم در کمیته امداد نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر بوده و مراکز نیکوکاری نیز در محله ها به صورت هیات امنایی اداره می شوند و امروز ۱۱۳ مرکز نیکوکاری داریم که نسبت به سال قبل ۱۳ مرکز اضافه شده و پیش بینی ما تا پایان سال افزایش این مراکز به ۱۸۰ مرکز می باشد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در ادامه بیان کرد: مهمترین سازمان‌ها در بحث حمایتی بهزیستی، سپاه و به ویژه بسیج سازندگی، موسسات خیریه، هلال احمر می باشد و ما کمک های بسیار خوبی از استانداری و شهرداری ها جذب کردیم. در طرح اکرام ایتام سال گذشته، دبیرخانه ای در استانداری شکل گرفت و بیش از ۷ هزار کارمند در استان حامی طرح اکرام ایتام هستند و بیش از ۳۱ هزار خانوار تحت حمایت ما می باشند و اعتبارات دولتی مکمل خدمات ما برای این خانوارها هستند.

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که با سپاه بسته شد، مقرر شده که به ۲۵۰۰ نفر از مددجویان، تسهیلاتی در راستای اشتغالزایی پرداخت شود و سال گذشته میانگین کمک های ما به هر یتیم مبلغ ۸۰۰ هزار تومان ماهانه از کمک های مردمی بود. ما یک نهاد حمایتی هستیم و کم کاری سایر دستگاهها موجب می شود تا افراد زیادی جهت برای تحت پوشش قرارگرفتن در کمیته امداد به ما مراجعه نمایند.

فرهادی در پایان با اشاره به حامیان خارج از کشور گفت: حدود پنجاه نفر ایرانیان مقیم خارج از کشور، ایتام و خانواده های مددجوی استان را حمایت می کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها