خبرهای داغ:

صیانت از آرا مردم امانتی است بر گردن مسوولان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: صیانت از آرا مردم امانتی است بر گردن مسوولان که همه آن‌ها در این زمینه تلاش کنند تا به صاحب اصلی برسند.
کد خبر: ۹۳۴۹۳۵۹
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
حجت الاسلام امانت بهبهانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی در امر انتخابات، پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی است و در همین راستا اقدامات خوبی با مدیریت رئیس کل دادگستری استان در دست اجراست.

وی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و حضور حداکثری مردم تضمین کننده آرمان‌های اسلام، نظام جمهوری اسلامی و خون شهداست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: در برگزاری انتخابات خط قرمزهایی وجود دارد که عبور از آن ها به منزله عدم رعایت قانون و تضعییع حقوق عمومی است و متخلفان بدانند با آنان بدون هرگونه مماشاتی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: اولین دغدغه ما این است که انتخابات در کمال امنیت برگزار شود و اجازاه نمی‌دهیم افرادی در امر برگزاری انتخابات، اخلال ایجاد کند.

امانت بهبهانی تصریح کرد: صیانت و حفاظت از آرای مردم نیز امانتی است بر عهده مسوولان امر که همه آنان باید در این زمینه تلاش کنند تا به صاحب اصلی آن برسد.

وی بیان کرد: موضوع دیگر استفاده از امکانات دولتی و عمومی به نفع نامزدهای انتخاباتی است که مسئله این جرم تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد.

بهبهانی اذعان کرد: توهین به اشخاص در صحنه انتخابات به اشکال مختلف و با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ممنوع است و دستگاه قضایی از مسوولان می خواهد تا ضمن مواظبت از حوزه تحت امر خود، با رصد دقیق فضای مجازی نیز مانع از شکل گیری این گونه توهین ها و برخوردهای احتمالی شوند.

وی عنوان کرد: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان و شهرستان ها که تاکنون خدمات شایانی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در ابعاد امنیتی متحمل شده‌اند، قدرانی می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار