آیت الله سعیدی تولیت آستان حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) جهت دعوت مردم به انتخابات بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۴۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) جهت دعوت مردم به انتخابات بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمِیعاً بَصِیراً

 

دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا علیه آلاف التحیه و الثناء و روز ولادت سراسر نور و سعادت حضرت فاطمه معصومه علی‌ها السلام را به ملت شریف ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران جامعه اسلامی تبریک می‌گویم.

یکی از آثار و برکات نظام اسلامی ما این است که برای قدرشناسی از چهره‌های تأثیرگذار و ماندگار تاریخ، روزی به نام آنان ثبت و ویژگی‌ها و صفـات ممتاز آنان بعنـوان الــگو مطرح می‌شود.

۲۰ جمادی الثانی روز ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام روز زن نام گرفته است که به تعبیر امام خمینی قدس سره شخصیت آن بانوی عظیم الشأن بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.

طی سال‌های اخیر روز نخست ذی القعده، مصادف با ولادت دختر موسی بن جعفر علیهاالسلام به عنوان روز دختران نام گذاری شده است. این مناسبت‌ها زمینه و ظرفیتی است برای شناخت بیشتر نسبت به جایگاه و شخصیت زنان و دختران در فرهنگ دینی و اسلامی و نقش سترک آنان در خانواده و جامعه اسلامی.

حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام دختری است از خاندان رسالت و یادگاری است از صاحبان آیه تطهیر که یکی از افتخارات عالم وجود است. به خاطر بندگی، پاکی و صداقت و عبادت، لقب معصومه برازنده آن عبد صالح پروردگار می‌باشد.

نجابت، عفاف و حجاب، ولایتمداری و بینش سیاسی و آگاهی به عصر زمانه و تصمیم به هنگام و دفاع جانانه از ولایت و امام زمان خویش و هجرت فی سبیل الله از ویژگی‌های این شخصیت عظیم الشأن که براستی باید او را مریم آل طا‌ها نامید، می‌باشد.

در عصر حاضر به خصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) زنان و دختران جامعه اسلامی به خوبی دین آموزی خود را از این بانوی کرامت را در عرصه مختلف چه دوران نهضت، پیروزی، دفاع مقدس و در دوره دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام نشان داده اند.

این روز را به دختران، که برای آنان کمال افتخار و مسئولیت آوراست را تبریک می‌گویم.

امیدوارم در این مقطع حساس تاریخی و لبیک به ندای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی مردم عزیز کشورمان با حضور حماسی و حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و با انتخاب اصلح خود برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

در خاتمه با درود بی پایان به روح پر فتوح امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام وآرزوی سلامتی برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در کنار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام دعاگوی همه شما عزیزان هستم.

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

سید محمد سعیدی

نماینده، ولی فقیه، امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم

ارسال نظرات