خبرهای داغ:
شفیعی گفت: امسال در استان فقط در شهر قزوین انتخابات به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و همه مقدمات در شهرستان مهیا شده و برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۰۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست هماهنگی نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر قزوین به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، و با حضور منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان، شفیعی فرماندار قزوین، امینی معاون اداره کل اطلاعات استان و محمد قاسمی دادستان قزوین در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

محمد شفیعی فرماندار قزوین در این نشست بیان کرد: انتخابات شورای شهر به مثابه تمام انتخابات های کشور از تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۹۹ آغاز شد و برای دریافت امور سوپیشینه کاندیداها از ۱۸ اسفند سال ۹۹ با فرمان ستاد انتخابات کشور روند انتخابات، شروع شد و تعیین هیات اجرایی که یکی از امین ترین هیات ها بود رقم خورد و در کنار آن هیات نظارت با نگاه مثبت بررسی های لازم را در جهت تعیین چهارچوب قوانین ایجاد کرد.

وی گفت: ۳۱ فرایند در انتخابات شوراها وجود دارد. سی مرحله اصلی در روند انتخابات وجود دارد که در بیست و هشتمین مرحله قرار داریم که شامل تبلیغات نامزدهای انتخاباتی است.

شفیعی اظهار کرد: در آخرین مرحله ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور تغییراتی در بحث قوانین انتخابات حاصل شده، تغییراتی در زمانبندی تبلیغات نامزدها ایجاد شده که از جمله ساعات پایان تبلیغات از ۸ شب به ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد تغییر یافته و فرصت بیشتری برای نامزدها ایجاد شده است.

فرماندار قزوین عنوان کرد: امسال در استان فقط در شهر قزوین انتخابات به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و در مانوری که در روزهای گذشته برگزار شد توانستیم در کشور در ردیف چهار شهر برتر باشیم که نشان می دهد همه مقدمات در شهرستان مهیا شده و برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم.

شفیعی ادامه داد: با تسلط و اشراف کامل بر امور و همکاری هیئت ها و دست اندرکاران هیچ کمبودی در زمینه امکانات و نیروی انسانی نداریم و آماده برگزاری مطلوب انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی هستیم و لذا با طیب خاطر و با قدرت تمام روند این انتخابات شروع شده و در حال اجرای مراحل آن هستیم.

فرماندار قزوین اضافه کرد: مجموعا ۲۲۵ نفر در شهر قزوین برای نامزدی شورای شهر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ نفر انصراف داده و تا این لحظه ۱۸۳ نفر در این عرصه به رقابت خواهند پرداخت.

شفیعی در ادامه یادآور شد: برای تبلیغات نامزدها بیش از ۶۷۰ مورد فضای تبلیغاتی شامل ۴۰۰ تابلوی فلزی و ۲۸۷ مکان مناسب در مناطق مختلف شهری جانمایی و نصب شده که به صورت رایگان در اختیار نامزدها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کافه اتوبوس و کارناوال ممنوع است بیان کرد: چهار گروه با مشارکت گروههای جهادی با نظارت فرمانداری قزوین ایجاد شده که با هدف بصیرت افزایی و بدون جانبداری از هیچ کاندیدایی، تحت نظارت نیروهای مشخص، مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کنند.

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به اجرای انتخابات تصریح کرد: ۲۱ نقطه در شهر قزوین تعیین شده که ۲۱ مدیر و معاون، مدیریت این مراکز را به عهده گرفته اند و همه این نواحی به چهار منطقه شهری تقسیم شده و تمام پشتیبانی های شعبات انتخابات را پیش رو داریم و هر منطقه چند شعبه رای را زیر پوشش قرار خواهد داد و نامزدها می توانند در هر ۱۰ صندوق یک نماینده داشته باشند اما باید هزینه های آن را متقبل شوند.

گفتنی است در پایان این نشست در خصوص نحوه رای گیری الکترونیکی و روش کار با دستگاه رای گیری هم آموزش لازم به حاضرین در جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها