حجت‌الاسلام حسنی:

عده‌ای مردم را از اینکه نیروهای انقلابی در رأس کار بیاید می‌ترسانند

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به ترساندن مردم از نیروهای انقلابی از طریق رسانه‌ها و بدخواهان و قلم‌های مسموم داخلی گفت: اگر می‌خواهید گره از مشکلات باز شود؛ راهش این است ...
کد خبر: ۹۳۴۹۵۸۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت‌الاسلام علیرضا حسنی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین رویداد روز یعنی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲۸ خردادماه پرداخت.
امام‌جمعه موقت میبد به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این کشور، نظام و انقلاب صاحب دارد و صاحب اصلی آن ملت امتحان‌داده ایران اسلامی است افزود: بیش از چهل سال است که با حضور شما ملت عزیز درصحنه‌های مختلف، این انقلاب از گردنه‌های سخت عبور کرده است.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد: شجره طیبه انقلاب که امروز در لحظات حساس و پیچ تاریخی یعنی در آستانه یک امتحان بزرگ الهی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرارگرفته است؛ ثمره خون‌های مقدسی است که در هشت سال دفاع مقدس به‌پای این درخت انقلاب ریخته شده است.
حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه استکبار جهانی و بعضی از بدخواهان داخلی تمام امکانات خود را به کار گرفتند تا این انتخابات با مشارکتی حداقلی برگزار شود؛ به چند شگرد آنها پرداخت و گفت: هرچه به ۲۸ خرداد نزدیک می‌شویم این هجمه‌ها در رسانه‌ها و فضاهای مجازی شدیدتر هم خواهد شد.
امام‌جمعه موقت میبد دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی را از اهداف اصلی استکبار و بدخواهان داخلی خواند و گفت: اولین شگرد دشمنان استفاده از کلیدواژه تحریم است و با برجسته کردن انتخابات در رسانه‌های عربی، عبری و غربی می‌خواهند جلوی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های را بگیرند.
خطیب جمعه میبد افزود: دومین نقشه آنها این است که یک دروغ بزرگ را به جامعه القا کنند و بگویند که انتخابات مهندسی‌شده است و رأی مردم در آن اثری ندارد.
وی با اشاره به دل‌زدگی مردم به خاطر عملکرد و مدیریت بد بعضی از مسئولین گفت: می‌خواهند با این شگرد تلقین کنند که مردم با نظام قهرند.

حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه ممکن است عملکرد چهار مسئول بد باشد افزود: ضعف عملکرد چهار مسئول را نباید به‌عنوان ضعف و ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست.
امام‌جمعه موقت میبد آتش‌افروزی بعضی‌ها مبنی بر اینکه اگر خدای‌نکرده انتخابات پیش رو با مشارکت حداقلی برگزار شد بگویند رفراندومی است علیه اصل نظام اسلامی تصریح کرد: مردم شهید داده ایران اسلامی که ۸ سال دفاع مقدس و تحریم‌ها را تحمل کرده‌اند این اجازه را به دشمنان داخلی و خارجی نخواهند داد.
خطیب جمعه میبد التهاب آفرینی در میان جمعیت و بحران‌زده نشان دادن کشور را در حوزه اقتصادی یکی دیگر از شگردهای جبهه استکبار خواند و گفت: بدخواهان نظام و ملت ایران بوق و کرنا کرده‌اند و مردم را از اینکه نیروهای انقلابی و جهادی و الهی در رأس کار بیاید می‌ترسانند.
وی خاطرنشان کرد: مردم انتخابات قبلی را فراموش نکرده‌اند که چطور مردم را از گرانی دلار و جنگ ترساندند و رأی گرفتند.
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به ترساندن مردم از نیروهای انقلابی از طریق رسانه‌ها و بدخواهان و قلم‌های مسموم داخلی گفت: اگر می‌خواهید گره از مشکلات باز شود؛ راهش این است که دولتی که انقلاب را از بن دندان باور دارد و روحیه انقلابی و نگاهش به جوانان است و اهل کار جهادی و متدین و پاک دست است و با کسی رودربایستی ندارند باید تشکیل شود.
حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به حاشیه‌های نشست وین گفت: خبرهای خوشی از نشست وین به گوش نمی‌رسد ازجمله اینکه آژانس بین‌المللی هسته‌ای را وارد میدان کرده‌اند و با بیانیه‌ای که اخیراً صادر کردند می‌خواهند به مردم فشار بیاورند تا در انتخابات شرکت نکنند و یا به کسانی رأی دهند که به‌راحتی در دامن خود بگیرند.
امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: نقطه خطرناکی دیگر این است که بعضی از دوستان حزب‌اللهی و انقلابی در زمین دیگران بازی می‌کنند که اینها ایجاد دوقطبی‌های کاذب است که افرادی از صندوق بیرون بیایند که خواست مردم نباشد.
وی به مردم و نیروهای ارزشی و انقلابی هشدار داد: مواظب باشند تا جبهه انقلابی و ارزشی صدمه نخورد.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: اصل انتخابات، مشارکت حداکثری و بعد رأی دادن به اصلح است بنابراین اصلح کسی است که ملاک و معیارش در سخنان امام و رهبری وجود دارد و اگر کسی سرگردان است می‌تواند به افراد مورد اعتماد مراجعه کند.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد: هرچند شما مردم از خیلی از اوضاع فعلی معیشتی، اقتصادی و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و ده ها مساله دیگر ناراحتید اما راهش حضور در پای صندوق‌های رأی است و می‌توانید با انتخاب درست تحول ایجاد و وضعیت را به وضعیت احسنت تبدیل کنید.
وی بابیان اینکه همه دنیا شاهد حضور حماسی مردم عزیز و قدرتمند و امتحان‌داده کشورمان در ۲۸ خرداد خواهند بود گفت: تماشا خواهند کرد مردم نخواهند گذاشت خون شهید سلیمانی‌ها به هدر برود و با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهند کرد.
وی با تأکید بر غافل نشدن از انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای شهر و روستا در پیشرفت و آبادانی نقش بسزایی دارند و باید در میان کسانی که خود را نامزد کردند بررسی و کسانی که شایسته‌اند و به درد شورا می‌خورند و می‌توانند گرهی از کار شهر باز کنند و نسبت به پیشرفت شهر حساسیت دارند را انتخاب کرد.
حجت‌الاسلام حسنی سالروز میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دهه کرامت و روز دختر را تبریک گفت و افزود: این روز را به همه دختران متدینه، محجبه و پیرو اهل‌بیت کشورمان تبریک می‌گویم.
گرامی داشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی و سالروز شهدای موتلفه از دیگر مباحث امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار