وصیت نامه شهیدان انقلاب اسلامی یکی از آثار و اسناد مکتوب و با ارزشی است که شاید بدون اغراق بتوان گفت، بخش بزرگی از فرهنگ اعتقادی و مذهبی و سیاسی این مرز و بوم را در برهه ای از زمان به تصویرکشیده است.
کد خبر: ۹۳۴۹۶۱۷
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، وصیت نامه شهیدان انقلاب اسلامی یکی از آثار و اسناد مکتوب و با ارزشی است که شاید بدون اغراق بتوان گفت، بخش بزرگی از فرهنگ اعتقادی و مذهبی و سیاسی این مرز و بوم را در برهه ای از زمان به تصویرکشیده است.

بنابر این گزارش، مقام معظم رهبری در یکی از خطبه‌های نماز جمعه در سال ۱۳۸۱ عنوان کرده اند که :«منشور معنوی انقلاب، وصیّتنامه‌ی امام و وصیّتنامه‌های شهداست.۱۳۸۱/۰۹/۰۱» در وصیت نامه شهدا به طور مشخص و مستقیم به شناخت خداوند و عبادت و اخلاص برای خداوند اشاره شده که این نتیجه تربیت یافتگی و درس آموختگی در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) می‌باشد،زیرا در قرآن و روایات معصومین(ع) نیز به این نکته اشاره شده است. همچنین وصیت نامه شهیدان انقلاب اسلامی یکی از آثار و اسناد مکتوب و با ارزشی است که شاید بدون اغراق بتوان گفت، بخش بزرگی از فرهنگ اعتقادی و مذهبی و سیاسی این مرز و بوم را در برهه ای از زمان به تصویرکشیده است.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به مرور سطرهایی از وصیت نامه شهدا خواهیم پرداخت:

شهید رضا جوادی:
«آگاهانه انتخاب کنید و نگذارید هوس‌های شیطانی در شما راه پیدا کند.»

شهید عباس جوشقانی‌حسین‌آبادی:
«خوب دقت کنید به چه کسی رأی می‌دهید که اگر خطا کنید روز قیامت جوابگوی خون شهیدان خواهید بود.»

شهید اسدالله حبیبی:
«هر کس به اندازه توانایی خویش احساس مسئولیت کند. درانتخابات باهوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید. هی نگویید انقلاب برای ما چه کرده، بگویید ما به عنوان یک شیعه امام زمان(عج) چه کاری برای انقلاب و امام زمان(عج) کرده‌ایم.»

شهید مساح بوانی:
«با حفظ شور و شوق انقلابی و حضور در صحنه انتخابات مشت محکم بر دهان ایادی استکبار بزنید.»

شهید علی طباطبایی:
«ای مردم در صحنه باشید و افرادی را انتخاب کنید که ثمره خون شهیدان را پایمال نکنند که در این صورت شما مسئول خواهید بود.»

شهید صفر جبار زارع:
«در همه انتخابات شرکت کنید و رأی خود را بدهید.»

ارسال نظرات