خبرهای داغ:
بیابانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

همه دختران رای اولی به پای صندوق های رای بیایند/حضرت معصومه(س) بهترین الگو و سرمشق برای دختران است

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: همه دختران رای اولی و زنان عزیز ایران اسلامی برای اینکه بتوانیم در سرنوشت کشورمان نقش آفرین و حائز اثر باشیم، با شور و شوق و امید پای صندوق های رای بیایند.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۱۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
مبینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج به مناسبت فرارسیدن اول ماه ذیعقده، سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به تشریح شخصیت آن حضرت پرداخت.

وی با تبریک روز دختر اظهار امیدواری کرد: همه دختران ایران اسلامی از این شخصیت عظیم و الگوی بی بدیل سرمشق گرفته و ایشان را الگوی خود در زندگی قرار بدهند.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در زمانی که تقریباً ۱۰ سال سن داشتند، پدر بزرگوارشان امام کاظم (ع) به شهادت رسید و ایشان بعد از شهادت پدر، در دامن پرمهر امام رضا (ع)، پرورش پیدا کرد، آن حضرت به قدری بزرگ و با کرامت هستند که بسیاری از مراجع تقلید و فلاسفه بزرگ درباره ایشان اشعاری را سروده‌اند و حتی بسیاری از علما، با پای برهنه به زیارت حضرت می‌روند و وارد حرم می‌شوند.

بیابانی افزود: حضرت معصومه (س) به جهت علمی از جایگاه بسیار والایی برخوردار بودند. یکی از روز‌ها که امام کاظم (ع) برای انجام کاری به بیرون از محل اقامت خود رفته بودند، عده‌ای از شیعیان برای پرسیدن مطالب علمی و یا شرعی به درب منزل آن حضرت رفتند، اما، چون حضرت حضور نداشتند، حضرت معصومه (س) در را باز می‌کنند و متوجه می‌شوند که آن‌ها برای پرسیدن سوال از امام کاظم (ع) به آنجا مراجعه کرده‌اند؛ لذا سوالات را از این افراد گرفته و به تک، تک آن‌ها پاسخ می‌دهند و آن‌ها بعد از اینکه پاسخ سوالات را می‌گیرند، به سمت دیارشان حرکت کرده و وقتی که می‌خواهند از شهر خارج شوند، امام کاظم (ع) آن‌ها را می‌بینند و به آن حضرت می‌گویند که ما برای پرسیدن سوالاتی خدمت شما آمده بودیم، اما، چون تشریف نداشتید، سوالات را از حضرت معصومه (س) پرسیدیم. امام کاظم (ع) پاسخ سوالات را از آن‌ها گرفته و نگاه کرده و خوشحال شده و می‌فرمودند: «پدرت به فدایت، همه پاسخ‌ها درست است»، خب، این نشان دهنده سطح علمی حضرت معصومه (س) است که از چه جایگاه علمی بالایی برخوردار بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: حضرت معصومه (س) در زمان حیات، کلاس‌های زیادی را برای آموزش در حوزه‌های علمی داشتند و شاگردان بسیاری به خدمتشان می‌آمدند و شان و منزلتشان از همه جهات نسبت به دیگر فرزندان امام کاظم (ع) به جز امام رضا (ع)، برتری داشتند و همین طور که عرض شد، لقب معصوم از جانب امام رضا (ع) به ایشان نسبت داده شد و این همین دلیل، مقام عصمت آن حضرت است.

همه دختران رای اولی به پای صندوق های رای بیایند/حضرت معصومه(س) بهترین الگو و سرمشق برای دختران است
بیابانی گفت: استحضار دارید که معصومیت منحصر به چهارده معصوم نیست؛ بلکه پیامبران، امامان و فرشتگان هم مقام معصومیت دارند. اما چهارده معصوم، علاوه بر معصومیت از گناهان صغیره و کبیره، از ترک اولی هم که منافاتی با عصمت نداشت، پاک و منزه بودند.  بنابر این، حضرت معصومه (س) در مقام عصمت قرار داشت و بنابراین، این لقب (معصوم) را حضرت امام رضا (ع)، به حضرت معصومه (س) به دلیل پرهیزکاری و تقوا و همین طور دوری از گناهان، به آن حضرت دادند.

وی اضافه کرد: یکی از سوال‌هایی که ممکن است در ارتباط با حضرت معصومه (س) وجود داشته باشد، با توجه به اینکه معصومین (ع) و اولیای خدا نسبت به گزینش همسر و ازدواج که از سنت رسول خدا (ص) است، تبعیت می‌کردند و به آن توجه جدی داشتند، این است که چرا حضرت معصومه (س) در سن ۲۸ سالگی که رحلت می‌کنند، مجرد بودند ازدواج نکردند؟! خب، علت ازدواج نکردن ایشان، به دلیل اختناقی بود که توسط حکومت هارون الرشید در آن زمان به وجود آمده بود و کسانی که از خواستگاران این بزرگوار بودند، جرات نداشتند به دلیل این اختناق به خواستگاری حضرت معصومه رفته و با آن حضرت ازدواج کنند! چون هرکس که نسبتی با حضرت امام کاظم (ع) داشت، از طریق حکومت مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت!

مسئول بسیج زنان تصریح کرد: حضرت معصومه (س) شخصیت بسیار عظیم الشانی دارند و همان طور که اشاره شد، در مقام معصومیت هستند و در وجوه علمی هم در سطح بسیار بالایی بودند و در واقع امام صادق (ع) می‌فرمایند: با شفاعت او (حضرت معصومه) همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند و حضرت معصومه (س) علاوه بر عصمت، محدثه هم بودند و زیارتنامه ویژه‌ای هم توسط امام رضا (ع) درباره ایشان وارد شده است و شفاعت حضرت معصومه (س) بسیار جهان شمول هست و همه اهالی محشر را فرا می‌گیرد.

وی افزود: نام حضرت فاطمه معصومه (س) در شمار زنان برتر جهان قرار دارد و امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) ضمن تبیین جایگاه قم و قداست او به جهت دفن حضرت معصومه (س) در آن شهر، پاداش زیارت این بانو را ورود به بهشت معرفی کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان حضرت معصومه (س) را بهترین الگو و سرمشق و نمونه برای دختران جوان و همه زنان دانست و ابراز امیدواری کرد که دختران جوان ما با الگو گرفتن از آن شخصیت عظیم بتوانند به جایگاه متعالی و آن جایگاهی که بایسته است، در زندگی و آخرت برسند.

بیابانی در این گفت و گو گریزی هم به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو زد و افزود: ما در چند روز اخیر، مواجه با یک اتفاق و سرنوشت ساز برای کشورمان هستیم و آن هم انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم هست. بنابر این از همه دختران رای اولی و زنان عزیز ایران اسلامی درخواست می‌کنم که برای اینکه بتوانیم در سرنوشت کشورمان نقش آفرین و حائز اثر باشیم، با شور و شوق و امید برای ایجاد تغییر و تحول در ایران اسلامی و حرکت به سمت قله‌های متعالی، تحقق تمدن نوین اسلامی، همه باهم پا به پای صندوق‌های رای می‌رویم و آینده کشورمان را بیش از پیش در جهت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز رقم می‌زنیم. چرا که هر رای می‌تواند تاثیرگذار باشد برای سرنوشت آینده کشور. به امید اینکه در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ شور و حماسه دیگری را رقم بزنیم و مایه سرافرازی ایران اسلامی باشیم. ان شاءالله.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار