امام جمعه مهرشهر:

مقام شفاعت از شئونات مقام ولایت الهی حضرت معصومه (س) است

امام جمعه مهرشهر گفت: مقام شفاعت کریمه اهل ‌بیت (س) از قطعیات بوده واز شئونات مقام ولایت الهی حضرت معصومه سلام الله علیها، مقام شفاعت است.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۱۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر ضمن تبریک ولادت حضرت‌ معصومه‌ (ع)، روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: مقام شفاعت کریمه اهل ‌بیت (س) از قطعیات بوده واز شئونات مقام ولایت الهی حضرت معصومه سلام الله علیها، مقام شفاعت است.

مقام شفاعت از شئونات مقام ولایت الهی حضرت معصومه (س) است

وی افزود: به فرمایش امام صادق (ع)، «تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم. همه شیعیان من با شفاعت فاطمه معصومه‌ (س) وارد بهشت خواهند شد.» در زیارت نامه مأثور ایشان نیز به مقام شفاعت آن ‌حضرت اشاره شده است: «یَا فاطمةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ.»

امام جمعه مهرشهر بیان کرد: در خصوص «اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ»، دو معنا متصور است؛ اول اینکه «فی» را به معنی تعلیل بگیریم (نک: مغنی اللبیب، باب اول، معانی «فی») که در این صورت معنی عبارت چنین می‌شود: «مرا برای رفتن به بهشت، شفاعت نمایید!».

رضایی افزود: دوم اینکه «فی» را به معنی ظرفی بگیریم. (نک: همان) که در این صورت معنی عبارت چنین می‌شود: «در بهشت مرا شفاعت نمایید!» بر اساس این معنی است که شفاعت آن‌ حضرت حتی در بهشت هم شامل حال برخی از مؤمنین خواهد شد زیرا بهشت دارای مقامات و درجات والایی است.

وی گفت: لذا از آن‌ حضرت درخواست می‌کنیم که ما را برای رفتن به مقامات عالیه بهشت شفاعت کند. آن ها که اهل بهشت هستند به برکت شفاعت درجاتشان رفیع می‌شود. همه شیعیان و کسانی که دینشان مورد رضایت خداوند است نیازمند شفاعت هستند؛ یا در نجات از جهنّم یا در تخفیف از عذاب و ورود به بهشت یا ترفیع درجات بهشت.

امام جمعه مهرشهر اظهار داشت: کسی حق شفاعت دارد که در کنار عدالت الهی از مظاهر اسمای حسنای خدا باشد. اگر خداوند با عدل خویش با ما رفتار کند بسیاری از انسان‌ها آسیب خواهند دید اما اگر رحمت او ضمیمه عدل او شود در این صورت به این کار شفاعت می‌گویند.

رضایی مطرح کرد: همان‌طور که کرامت دارای حوزه‌های فردی و شخصی است، این فضیلت متعالی جنبه اجتماعی و ملی هم دارد و همان‌گونه که یک فرد می‌تواند منشی کریمانه و بزرگوارانه داشته باشد، یک گروه، جامعه و یک ملت هم می‌تواند اهل کرامت باشد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار