امام جمعه مهرشهر:

انتخابات یکی از عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران است

امام جمعه مهرشهر گفت: کرامت، نتیجه بلند همّتى بوده و انتخابات یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۴۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر گفت: کشوری که بر تعالیم متعالی اسلام التزام داشته باشد، مبتنی بر این التزام انقلاب کند و نظامی با داعیه تحقق احکام اسلامی را برپا کند، ملت آن به معدن و اصل کرامت دست ‌یازیده‌اند و باید در ادامه راه، این تمسک به کرامت حقیقی را با بلند همتی حفظ کنند.

انتخابات یکی از عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران است

وی با اشاره به اینکه کرامت، نتیجه بلند همّتى بوده و انتخابات یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است، مشارکت حداقلى را راهبرد دشمنان نظام اسلامى‌ دانست و افزود: رصد، تحلیل و بررسى رسانه‌هاى استکبارى و پیاده کردن ‌نظام آنان در خارج و برخى عناصر واداده آنان در رسانه‌هاى داخلى حکایت از تلاش حداکثرى دشمن براى کاهش مشارکت پرشور مردم دارد. طبیعى است هرچه به 28 خرداد نزدیکتر شویم این حملات پرحجم‌تر خواهد شد.

امام جمعه مهرشهر متذکر شد: كانديداها به حاشیه ها نپردازند و بدانند که مطالبه اصلى مردم بهبود وضع اقتصادی، رفع سختى معیشت و ناهماهنگى‌ها و ناکارآمدى‌هاى مسئولان و لزوم پاسخگویى آنان در قبال مسئولیت آن هاست. کاندیداهاى انقلابى نباید وارد واکنش‌هاى عصبى و پاسخگویى‌هاى فرصت‌سوز شوند بلکه باید با اخلاق و متانت به فرافکنى‌ها و بی اخلاقی ها پاسخ دهند.

رضایی گفت: این بارهم به یاری و لطف خدا و هدایت های ذات باری تعالی مردم خواهند آمد اما اگرهم مشارکت مردم در انتخابات کمتر از گذشته باشد به دلیل دلخورى آن ها از عملکردهاست نه ناامیدى از نظام. گره زدن کشور به سیاست خارجى و برجام و مذاکرات، بازرسی‌های نیرنگ باز و غفلت از ظرفیت‌هاى داخلى موجب بروز این مشکلات شده است.

وی تأکید کرد: انتخابات، فرصتی ناب برای اعتلای کرامت ملی است. وقتی عوامل کرامت ملی را احصاء می‌کنیم، می‌بینیم که مقطع انتخابات، هنگام بروز و ظهور این عوامل است. به‌طور نمونه تعالیم اسلام ناب همه متضمن کرامت است و امیرالمؤمنین (ع) اسلام را مجمع کرامت معرفی می‌فرمایند: «خداوند متعال اسلام را به شما ارزانى داشت و براى آن برگزیدتان زیرا که اسلام، عنوان سلامت و مجمع کرامت است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها