خبرهای داغ:
همتی:

میانگین رشد اقتصادی کشور در دهه اخیر نیم درصد بیشتر نبوده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور نیم درصد بیشتر نبوده است.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۶۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری در مورد این سوال که دولت هر یک از نامزدها چه رویکردها، اولویتهایی را بری حل دغدغه هایی مردم، دنبال خواهد کرد؟ سخنانی را مطرح کرد.

محور این سخنان بدین شرح است: 

- بدون اعاده رشد اقتصادی در حد ۵ درصد نمی شود بیکاری را حل و رفاه را به کشور آورد.

- ظرف یک دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور نیم درصد بیشتر نبوده است. در طول یک دهه گذشته سرمایه گذاری در کشور شیب نزولی داشته و بدون سرمایه گذاری رشد اقتصادی معنا ندارد.

- اقتصاد مفاهیم و معادلات خود را دارد. علم اقتصاد به ما می‌گوید باید محیط سرمایه گذاری امن باشد.

- آقای رئیسی می‌گویند گرانی وجود ندارد اصلا تورم عامل گرانی است. اصلا در دنیایی که تورم ۲ تا ۳ درصد شده اصلا گرانی وجود ندارد.

- چرا قیمت ارز و مسکن بالا رفت؟ خودمان را به راه دیگر نزنیم آقای رئیسی. تحریم در این یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما با دنیا را بهم زده است.

- شما یک کشور در دنیا نشان دهید بدون مبادلات اقتصادی جهانی بتوانند رشد و پیشرفت داشته باشند.

- آقای جلیلی اگر این ۷ مشکل ( مشکلاتی که مجری به آن اشاره کرد)  وجود دارد پس چرا در مورد مسائل دیگر صحبت می کنید. تحریم خیلی مهم است. من برای این ۷ مورد برنامه هایم تدوین شده است.

- این جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم. اولا شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید و اگر هم بلد باشید رشد ۸ درصدی که داشتیم به شد صفر درصدی و منفی تبدیل می شود.

- هزینه را مردم دارند می دهند، یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم روی دریا بفرستیم. پرسپولیس و استقلال پولشان را نمی توانند از AFC بگیرند. 

- آقای رئیسی که شما سرگروه این ۵ نفر هستید در مقابل من ایستادید اگر قدرت دست تندروها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قدرت دست شما بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

- من خیلی راحت می‌گویم تحریم با اجماع های جهانی اتفاق می‌افتد. برجام راه حلی بود که آقای ظریف با راهنمایی مقام معظم رهبری جلوی پای کشور گذاشت. اگر تحریم ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار