مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تشریح برنامه های ویژه دهه کرامت،گفت: مرحله دوم طرح یاس همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) با شرکت 500 مددجوی 30تا 35 ساله برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۱۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

سید ابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تشریح برنامه های این نهاد به مناسبت دهه کرامت،گفت: مرحله دوم طرح یاس از   22 خرداد همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح ادارات این نهاد با همکاری سازمان هلال احمر استان تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی یاس به منظور توانمندسازی و ارتقای اجتماعی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت از آبان‌ماه سال گذشته با همکاری سازمان هلال احمر استان تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، افزود:  هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در جهت امدادگری به خود و دیگران در هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

پرپنچی با اشاره به اینکه دختران خانواده‌های تحت حمایت با آموزش امدادگری و مدیریت بحران، می‌توانند علاوه بر تقویت حس ارزشمندی اجتماعی، برای کمک در بحران‌ها موثر واقع شوند،تصریح کرد: سال گذشته در مرحله اول این طرح 102 مددجوی 30 تا 35 سال از دوره های آموزشی این طرح بهره مند شدند و امسال در مرحله دوم این طرح 500 مددجوی تحت حمایت شرکت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به دیگر برنامه های فرهنگی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان وبینار آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، اجرای سرود خیابانی،برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شناخت حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)،رفتار شناسی دختران با عنوان حریم ریحانه،قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه امام رضا (ع) در ادارت تابعه این نهاد ویژه گروه های هدف تحت حمایت برگزار می شود.

وی،ادامه داد: معرفی کتاب، برگزاری نمایشگاه دختران بهشتی با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی رضوی، برگزاری مسابقات فرهنگی در قالب اجرای پویش عکس دختر و مادر ،کلیپ ،دلنوشته، شعر،داستان کوتاه، نقاشی و ... از برنامه های این نهاد در حوزه فرهنگی است.

پرپنچی، یادآور شد: اجرای طرح شوق دیدار، حامی یابی، برآورده کردن آرزوهای ایتام و فرزندان محسنین در قالب جشنواره آرزوها،تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از دیگر برنامه های این نهاد به مناسبت دهه کرامت است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات