رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار شهرستان ری:
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار شهرستان ری گفت: برای حمایت از تولیدات ایرانی، تبلیغات شرکت های داخلی به طور رایگان از شبکه ایران کالا پخش می شود.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۱۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

محمدرضا بقائیان، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار شهرستان ری گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی، با همکاری سپاه و سازمان بسیج کارگری اقدام به تهیه برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی و پخش در شبکه ایران کالا بدون دریافت حتی یک ریال از تولیدکنندگان داخلی کرده ایم. وی افزود: 1250 بسیجی در حوزه بسیج مالک اشتر عضو هستند که در پایگاه های کارخانجات مختلف فعالیت می کنند و در حال توسعه پایگاه های بسیج در کارخانجاتی که بالای 30 نفر کارگر دارند هستیم.

محمدرضا بقائیان، تعامل بین تشکل های کارگری با اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان در سطح استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: همگرایی بین تشکل ها و اداره تعاون کار  و رفاه اجتماعی از قبل هم وجود داشته و موجب توسعه این تشکل شده است و یکی از محاسن این ارتباط دوسویه این است که با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و فرمانداری، مشکلات زودتر آسیب شناسی و بررسی شود و این تعامل باعث شده تا نسبت به شهرستان های دیگر استان تنش کارگری کمتری داشته باشیم و مطالبات از مجرای قانونی پیگیری می شود.

بقائیان، افزود: تلاش کرده ایم که از دوستان بسیجی در تشکل های کارگری و شوراهای اسلامی کار استفاده کنیم و خوشبختانه در کارخانجاتی که پایگاه بسیج مستقر هست، به مراتب تنش های کمتری داریم چرا که تفکر بسیجی، از خودگذشتگی، وجدان کاری و ایثار و فداکاری را اشاعه داده  و فرهنگ سازی کرده ایم که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری دوستان در کنار کارفرما مانند دو بال یک کبوتر همکاری می کنند و اگر مطالباتی هم داشته باشند از طریق مجاری قانونی حق و حقوق خود را در اداره کار پیگیری می کنند.

وی در خصوص تعداد بسیجیان فعال در سطح پایگاه های کارگری گفت: حوزه استحفاظی شهرری قبلا تا حسن آباد بود که پس از راه اندازی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)  از سه راه ترانسفو به سمت فشافویه زیر نظر ناحیه حضرت روح الله رفت که بسیج کارگری آن هم به نام شهید برونسی تغییر نام یافت.   

 در حوزه کارگری بخش مرکزی شهرری هم 1250 بسیجی در حوزه بسیج مالک اشتر عضو هستند که در پایگاه های کارخانجات مختلف مشغول فعالیت هستند و در حال توسعه پایگاه های بسیج هستیم که کارخانجاتی که بالای 30 نفر کارگر دارند پایگاه بسیج تشکیل داده اند و امیدواریم بتوانیم فرهنگ کار و تولید را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: تولید داخلی حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی و همه در سال های گذشته بر محور تولید بوده و درصدد این هستیم که ما هم گرهی از مشکلات کارفرما ها را حل کنیم و بازوی توانمندی برای کارفرماها باشیم.

بعضی از کارفرماها هم اگرمشکلاتی دارند کمک می کنیم هم به اداره کار و رفاه اجتماعی و هم سازمان تامین اجتماعی آنهایی که حداقل های حقوق را رعایت نمی کنند و آنهایی که بیمه کارگر را رد نمی کنند و اگر حادثه ای اتفاق بیفتد به دنبال این هستند که حوادث کار را پنهان کنند ما بازوی توانمندی هستیم برای اداره کار و سازمان تامین اجتماعی که اطلاعات واقعی را به آنها منتقل کنیم تا حق و حقوق کارگران پایمال نشود.

فرمانده حوزه بسیج مالک اشتر همچنین در خصوص شیفت ایثار در کارخانجات گفت: طرح شیفت ایثار از دوسال پیش در دستور کار حوزه بسیج کارگری و پایگاه های بسیج قرار گرفت و بر این اساس، پرسنل کارخانه ها بعد از پایان شیفت کاری خود، اقدام به اضافه کاری بدون دریافت حقوق می کنند که در این خصوص بعضی از کارخانه ها در بحث کورنا ورود کرده و به نیروهای ایمنی و بهداشت کمک کردند. کارگران بسیجی بدون اینکه یک ریال حقوق اضافه کاری دریافت کنند بعد از ساعت کاری خود به عنوان اضافه کاری مشغول کار شدند.

همچنین بعضی کارخانه ها ضایعات داخل محوطه کارخانه را جمع آوری کردند و از محل فروش ضایعات، مبلغ قابل توجهی در پایان سال جمع آوری کردند که بخشی از آن صرف امور فرهنگی شد. تعدادی از کارخانه ها هم از محل اعتباراتی که کارگران بسیجی در شیفت ایثار کار کردند به سیل زده ها و زلزله زده ها کمک کردند امسال هم طرح شیفت ایثار در دستور کار  است و با نو آوری و طرح های جدید در حال هدایت و اجرای آن حتی در کارخانجاتی که پایگاه بسیج ندارند اما شورای اسلامی کار دارند هستیم.

بقائیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در راستای حمایت از کالای ایرانی، با همکاری سپاه و سازمان بسیج کارگری اقدام به تهیه برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی و پخش در شبکه ایران کالا بدون دریافت حتی یک ریال از تولیدکنندگان داخلی کردیم و

 شبکه ایران کالا سیمای جمهوری اسلامی، بدون دریافت هزینه از خط تولید تصویر برداری کرده و با مدیرعامل کارخانجات مصاحبه کردند و این برنامه ها به صورت زنده از شبکه ایران کالا پخش شد تا کمکی باشد برای تولید کننده گان داخلی و این حرکت گام مثبتی بود که سازمان بسیج کارگری و سپاه در این حوزه برداشتند.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط سخت کرونا تولید کننده ها با مشکل مواجه شدند بجز برخی موارد مرتبط با نیازهای کرونایی که تولیدات رونق گرفت؛ مردم دچار مشکل شدند لذا از کارفرمایان استدعا داریم  در بحث تعدیل نیرو صعه صدر و تعامل بیشتری داشته باشند و هزینه ها را مدیریت کنند تا تعدیل نداشته باشیم و آسیب های اجتماعی کمتر شود.. البته خوشبختانه در شهرری میزان تعدیل نیرو نسبت به سایر شهرستان ها کمتر است و تعدیل دسته جمعی نداشته ایم این در حالی است که در شهرستان های دیگر استان و کشور اخباری به گوش می رسد که تعدیل نیروی بسیاری صورت گرفته است.

 

ارسال نظرات