خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین؛

سازمان های متولی موظف به آزاد سازی و پاکسازی بستر رودخانه ارنجک شدند

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به توقف احداث سد لاستیکی گفت: نظر به بلافایده بودن پروژه سد لاستیکی، ضمن توقف پروژه مذکور، سازمانهای متولی موظف شدند نسبت به آزادسازی و پاکسازی بستر رودخانه ارنجک اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۳۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری با اشاره به ۲۳ مورد اقدام، تصمیم و دستور در خصوص باغستان گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته با تشکیل کارگروه صیانت از این باغستانها و تلاش مدیران اجرایی مربوطه تامین آب مورد نیازبوده است که یک میلیون متر مکعب از آب انتقالی سد طالقان به سهمیه باغات سنتی افزوده شد.

وی گفت: همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری با همکاری سازمان باغستان سنتی نسبت به پاکسازی حریم و پهنه باغستان از نخاله های ساختمانی اقدام نمود که مقرر گردید این اقدام به صورت مستمر صورت گیرد.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه اظهار کرد: سازمان باغستان سنتی جهت پیشگیری از وقوع حریق در فضاهای سبز و باغستان سنتی نسبت به پاکسازی علفهای هرز، خشک و جمع‌آوری آن اقدام نموده است، همچنین سایر اقدامات نیز جهت احیا و حفظ باغستان مذکور صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در خصوص توقف احداث سد لاستیکی تصریح نمود: نظر به بلافایده بودن، تضییع حقوق بیت المال، خدشه به حقوق عامه و وجود مخاطرات (کارشناسی محیط زیست) در اجرای پروژه سد لاستیکی، ضمن توقف پروژه مذکور و قلع و قمع کلیه مستحدثات، سازمانهای متولی موظف شدند نسبت به آزاد سازی و پاکسازی بستر رودخانه ارنجک اقدام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح نمود: انشااله اقدامات قضایی مذکور و انجام وظایف توسط مسئولین و کمک باغداران سبب حمایت و رونق باغستان سنتی قزوین گردد و رضایت باغداران و مردم را در پی داشته باشد.

گفتنی است با توجه به عملکرد دستگاه قضایی استان در خصوص برقراری امنیت، رفع مشکل رودخانه ها و صیانت از باغستان سنتی، باغداران منطقه از مسئولین قضایی استان تقدیر نمودند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها