خبرهای داغ:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

برگزاری نشست مشترک هلال احمر و کانون های فرهنگی هنری مساجد

میرزایی گفت: در نشست مشترک هلال احمر و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، ترویج و ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی، بشردوستانه و امدادی در مساجد مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۵۴
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ در پی تفاهم نامه ملی میان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاون جوانان هلال احمر استان قزوین و رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به همراه کارشناسان مربوطه در خصوص این تفاهم نامه و در راستای ترویج و ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی، بشردوستانه و امدادی در مساجد، نشست مشترکی در هلال احمر استان برگزار کردند.

در این نشست نادر میرزایی با اشاره به وجوه مختلف فعالیت های جمعیت هلال احمر اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، امدادی و بشردوستی جوانان از جمله اقداماتی می باشد که در جهت ترویج فرهنگ بشردوستی و ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در رویارویی با حوادث در هلال احمر استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه از ظرفیت های مشترک هر دو نهاد در راستای انجام تکالیف قانونی، به ویژه قانون مدیریت بحران استفاده خواهد شد، در ادامه افزود: هم افزایی و تعامل مشترک بین بخشی در ارتقاء کمی و کیفی برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی بشردوستانه، عام المنفعه و امدادی محله محور از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه می باشد.

میرزایی برنامه های محله محور را در جهت آگاهی بخشی به شهروندان به ویژه در مناطق محروم بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به بند ب ماده 14 قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر به عنوان متصدی امر آموزش های امدادی و کمک های اولیه می تواند از ظرفیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد بیشترین بهره برداری را در این زمینه داشته باشد.

حجت الاسلام علی رمضانی رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه هم افزایی این دو نهاد به تعامل بهتر و بیشتر این دو مجموعه کمک شایانی خواهد کرد، در ادامه عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی جهت انجام فعالیت های بشردوستانه و ارائه خدمات عام المنفعه و آموزش های امدادی می باشد، بنابراین این تعامل می تواند اثر بخشی بیشتری در تحقق اهداف هر دو نهاد داشته باشد.

شایان ذکر است؛ در ادامه این نشست راه های اجرای برنامه های مربوطه در قالب این تفاهم نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها