به همت حوزه حضرت آسیه ایرانشهر صورت گرفت:

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در ایرانشهر

ایرانشهرمراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به همراه برنامه‌های ویژه این روز در سالن اجتماعات هلال احمر ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۴۸
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، مراسم  روز دختر و جشن ولادت حضرت معصومه(س) با حضور خواهران بسیجی در ایرانشهر برگزار شد.
 
حجت الاسلام قنبری، گفت: زمانی که در عربستان زنان و دختران را زنده به گور می‌کردند وقتی خبر تولد دختری را به پدر و مادرش می‌دادند از غصه سیاه می‌شد، اما پیامبراسلام می‌آید و دست دخترش را می‌بوسد و او را گل و ریحانه معرفی می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ایرانشهر در ادامه افزود: با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها آنقدر از گناه دوری می‌کردند که از همان جوانی به «معصومه» یعنی پاک و مطهر شهرت یافتند، خطاب به دختران حاضر در جلسه گفت: شما به عنوان یک دختر مسلمان ایرانی باید جایگاه خود را پیدا کنید و بدانید شاخص‌های یک بانوی مسلمان واقعی چیست؟.


وی با تاکید بر اینکه با قدرت اختیاری که انسان‌ها دارند می‌توانند وظایف و کار‌هایی که صحیح هستند را برای خود انتخاب کنند، ادامه داد: باید بتوانیم پاسخ برخی از سوالات «چرا خداوند دختر را خلق کرد؟ و به عنوان یک دختر مسلمان از من چه انتظاراتی دارد» را برای خود پیدا کنیم.


قنبری به یکی از خصایص مهم بانوان «صبوری» هم اشاره کرد و ادامه داد: نظم و ترتیب در کارها، درس خواندن و نماز خواندن از جمله وظایف مهم یک بانوی مسلمان ایرانی و دختر بیدار امروز است.

پخش کلیپ، مولودی خوانی، اجرای سرود در مدح و اجرای مسابقه و پذیرایی از مهمانان از برنامه‌های دیگر این مراسم بود
ارسال نظرات