خبر شناسایی پیکر پاک شهید ناجا یوسف زنجانی پور قنبری پس از ۳۳ سال چشم‌انتظاری توسط فرماندهان عالی ناجا به خانواده وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۶۹
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، اواخر سال ۱۳۵۹ بود که جمهوری اسلامی ایران با جنگی نابرابر در برابر کشور‌های متخاصم روبرو و نتیجه آن هشت سال جنگ تحمیلی شد.

ملت تازه انقلاب کرده ایران که تازه از چنگال زور و زر و ذلالت رهاشده بود، هشت سال با کشور‌هایی با محوریت رژیم بعث عراق روبرو شد که نتیجه آن تقدیم هزاران شهید و جانباز بود.

گرچه ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی هزاران شهید و جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اما در این راستا، پیکر پاک شمار بالایی از شهدای دوران دفاع مقدس هیچ‌وقت به وطن و زادگاهشان برنگشت تا چراغ راهی برای مردم و مأمن امنی برای خانواده‌های آن‌ها باشد.

در جریان حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن، شهدای بسیاری از این رده‌های خدمتی نظام مقدس تقدیم اسلام و ارزش‌های آن شده که تنها ۴۴۵ شهید از خانواده بزرگ نیروی انتظامی و ژاندارمری بوده است.

یکی از شهدای ناجا که خانواده‌های آن‌ها سال‌ها چشم‌انتظار آن‌ها بودند و متأسفانه اجل فرصت نداد تا والدینش چشمشان به جمال فرزند برومندشان منور بشود، شهید یوسف زنجانی پور قنبری است.

شهید زنجانی‌پور از شهدای ناجا بود که در دوران جنگ تحملی علیه ایران اسلامی از ژاندارمری سابق برای دفاع از کیان و خاک این مرزوبوم سر از پا نشناخته و راهی جبهه‌های نبر حق علیه باطل شد.

یوسف ناجای گیلان که متولد سال ۱۳۴۶ بود در سن ۲۱ سالگی در منطقه زبیدات در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۶۸ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش از دیدگان پنهان بود.

خوشبختانه با شناسایی پیکر شهید زنجانی پور قنبری، خانواده این شهید که اکنون چند برادر و خواهر هستند از چشم‌انتظاری درآمده و طی برگزاری مراسمی در ستاد ناجا و استان، پیکر این شهید سعید صبح چهارشنبه هفته جاری بالای دستان هم‌رزمان و دوستانش زادگاهش تشییع و تدفین می‌شود.

گفتنی است، صبح امروز جمعی از فرماندهان عالی نیروی انتظامی با حضور در محل تولد شهید یوسف زنجانی پور قنبری به‌صورت سرزده، خبر شناسایی و تشییع پیکر پاک شهیدش را به آن‌ها ابلاغ کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات