خبرهای داغ:
کارشناس مسایل سیاسی در میزگرد بسیج گفت: انتخابات اقتدار نظام است و عده ای که مخالف هستند با فتنه و اختلاف سعی در توقف و نابودی انقلاب دارند
کد خبر: ۹۳۵۰۲۶۸
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبر گزاری بسیج؛ انقلاب اسلامی با تمام افت و خیز ها و کارشکنی ها به سمتی پیش رفت که امروز به عنوان قطب اصلی قدرت و پناهگاه مستضعان است. امام راحل فرمودند؛هنوز اوا راه هستیم در این مسیر گردنه ها زیادی هست که دزدان و گردنه بگیران در کمین نشسته اند، نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.جمهوری اسلامی با دو تفکر اسلامیت و جمهوریت مبتنی بر مشارکت مردم در سرنوشت خویش اولین دمکراسی در خاورمیانه را بنا نهاد. گفتمان نو که در تقابل با جبهه استکبار به پیش رفت و امروز قدرت اول منطقه می باشد. در حوزه های مختلف تکنولوژی و علمی انحصار را شکسته است.

دکتر طیب ملک پور در میزگرد بسیج ضمن اشاره به تفکرات رایج در اداره کشور بعد از انقلاب گفت: در کشور۹ با ۲ تفکر مواجهه بودیم، انقلابی و لیبرال بوده، رهبر انقلاب فارغ از همه نگاه ها می گوید من انقلابی ام، امام ادبیاتی را مطرح کردند که اعتقاد به خدا بود، کاری به خط و ربط سیاسی نداشتند،اعتقاد به خدا و موضع گیری ایشان در جهت توحید بود، هیچ گاه برای صف بندی و رضایت جناح ها سخن نمی گفتند.

خدامحوری مبنای تفکر امام مستضعفان

کارشناس مسایل سیاسی گفت: پیام معروف امام که فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد، نقطه مقابل این تفکر همان لیبرال غربگرا که خدا را رها کردند و با کدخدا بستند. معتقدند برای پیشرفت نیازمند تفاهم با کدخداست.ماهیت پوشالی لیبرالها رویکرد به غیر خداست.امام مستضعفان را ولی نعمتان خویش می دانستند اما نگاه لیبرال به جای مبارزه با فقر، مبارزه با فقرا را با انواع ترفند ها پیش می برند.

وی تصریح کرد: لیبرالها معتقدند، این انسانها با دست خالی نمی توانند موثر باشند. پس از انقلاب شبهه افکنی کردند، بعد سفره را بهانه کردند،یعنی انقلاب بدون نان، پست و مسئولیت فایده ندارد، اگر سفره انقلاب به آنان و فرزندانشان نرسید، پس با نق زدند و انتقاد سعی در ضربه زدند به انقلاب را دارند.

بیشترین هزینه را مستضعفان می دهند

ملک پور افزود: گروه دیگر همان مستضعفان هستند که در راس آنها رهبر انقلاب است، با تمام بی مهری ها و نا ملایمات برای حفظ انقلاب، جان،مال و آبرو می دهند تا انقلاب حفظ شود،رهبر انقلاب مملکت را رو به قله می بینند،اما برخی ها باعث دلسردی در جامعه می شوند. چهار نگران وجود دارد، بازگشت به گذشته و ترویج همان اشرافیگری، تجمل و شاه نشینی است که امروز منزل برخی از مسئولان در برابر کاخ شاه قابل مقایسه نیست. کاخ نشینی اختیار کردند، باید این موضوع تجمل جمع شود.

حق را برای یاری باطل به خدمت می گیرند

وی گفت: موضوع بعدی فتنه است یعنی حق را برای یاری باطل به خدمت بگیرند. در نهایت انحراف از خط امام را هم عده ای آگاهانه دنبال کردند، ناکارآمدی و بی تدبیری است که مسئولان از مردم فاصله گرفتند، فکر جیب خودشان هستند، تنها راه نجات کشور اعتماد به داخل با نسخه شفا بخش رهبر انقلاب است.

هر روز زندگی ما پیچ تاریخی است

کارشناس مسایل سیاسی افزود: دوستان انقلابی با یک تجدید نظر طعم شیرین خدمت را بچشند.هر روز ما پیچ تاریخی است، یک روز در عراق، سوریه، یمن، است، فردا در لبنان و روز دیگر در بحث معیشت و اقتصاد است.ایران به عنوان یک قوم نشان شده در آخر الزمان باید مراقب باشد انقلاب دست نا اهلان نیفتد.

ملک پور اظهار داشت: ایران و جمهوری اسلامی ام القری جهان اسلام است.ایران حرم است اگر حفظ نشود دیگر حرمها هم حفظ نخواهد شد.
از قدرت های جمهوری اسلامی همان تاب آوریست، کسانی که بر مسند قدرت هستند نقش اپوزیسیون را بازی می کنند،اما حاکمیت با تحمل آنان به پیش می رود.

انقلاب را با زبان هنر معرفی کنیم

کارشناس مسایل سیاسی افزود: ما انقلابیون ضعف زیاد داریم، با جوانان به زبان خودشان صحبت نمی کنیم،باید با زبان هنر و هنرمندانه با آنها ارتباط برقرار کنیم،زمانه خودمان را نشناختیم.

وی گفت: شعار های سال ۵۷ را باید به زبان هنر و امروزی بیان کرد.شهدا را همان گونه که بودند معرفی کنیم، آنان را فرشته خصال و آسمانی و دست نیافتنی معرفی نکنیم، انها مانند مردم، بدهکاری داشتند، دغدغه زندگی داشتند، آرزوهایی برای خود و خانواده هایشان داشتند.

ملک پور با اشاره به معرفی شهدا برای الگو پذیری جوانان گفت: اگر آنها را انسانهای زمینی معرفی کنیم که به آسمان رسیدند بهتر می توان در جذب جوانان موفق عمل کرد.
فضای قبل از انقلاب برای تفکر پاک فراهم نبود، امروز انقلاب فضایی را به وجود آورده که می توان با سلایق مختلف به سمت پاکی حرکت کرد.

اصلاحات در قانون انتخابات لازم است

کارشناس مسایل سیاسی گفت: مردم ما بهترین هستند، علیرغم همه بی مهری ها در صحنه ماندند،وقتی رهبر انقلاب موارد و موضوعات کلان را مطرح می کنند مردم با تمام وجود به صحنه می آیند، بیشترین ناکارآمدی در قوه مجریه است.انتخاب خوب کنیم تا طعم ایثار و جهاد در راه خدا را به مردم بچشانیم.

وی گفت: انتخابات اقتدار نظام است. یک شعار تبلیغاتی و انتخاباتی است. رای به تفکریست که قرار است تا چهار سال آینده حکومت را در دست بگیرد و بر سرنوشت مردم حاکم شود.

ملک پور در پایان گفت: در مواقعی خوب عمل نشده و آسیب زا روده است.در حوزه انتخابات و تبلیغات ضعف های زیادی داریم.از برخی کشورها عقب هستیم، مدت زمان شناخت برای کاندیداها بسیار کم است.رهبر انقلاب دستور اصلاح دادند اگر اصلاحات اساسی رخ ندهد مردم ضرر خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها