همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و انتخابات سال ۱۴۰۰، دختران رای اولی میبدی جشن تکلیف سیاسی گرفتند.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۱۸
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این جشن که با نام دلارام و با حضور فرماندار میبد، فرماندهی سپاه ناحیه میبد و مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه میبد و جمعی از دختران رای اولی در هتل کریاس پلاس میبد برگزار شد؛ دکتر احمد آبایی مشاور و استاد حوزه و دانشگاه به بیان مطالبی در مورد رای دادن و انتخاب اصلح بیان نمود.
دکتر احمد آبایی در ابتدا ضمن اشاره به خاطرات سال ۱۳۲۲ مرحوم وزیری یزدی در دیدار با امام خمینی (ره) در قم گفت: امام خمینی (ره) با بیان آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» توصیه نمود: که من فقط به شما یک اندرز مى‏‌دهم که دو دو و به تنهایى براى خدا به پا خیزید.
استادحوزه و دانشگاه گفت: ما ضمن محور قرار دادن این آیه در زندگی خود و با تغییردادن خود می‌توانیم که جامعه را تغییر دهیم فلذا ما هم با حضور پر رنگ در انتخابات در وهله اول و در وهله دوم انتخاب اصلح می‌توانیم در ساخت ایران قوی مشارکت داشته باشیم.
احمد آبایی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی در دنیا تاثیرگذار شد و از آن گذشته با رای دادن و انجام وظیفه شرعی و سیاسی و اجتماعی خود می‌توانیم افق‌های بسیار روشنی در جلوی چشمان خود بگشاییم و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شویم.
در ابتدای این برنامه فرماندار میبد، نقش دختران امروز و مادران آینده را بسیار تاثیرگذار در سرنوشت مثبت و منفی خانواده عنوان کرد  و گفت: با وجود اینکه میبد در کسب مدارج علمی رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کرد و از ۲۳ سال گذشته تاکنون موفق به کسب رتبه اول کنکور شد، آموزش تربیت اجتماعی از سوی مادران به دختران نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حسین فلاح افزود: منظور از تربیت اجتماعی احترام به بزرگتر‌ها، رعایت مستحب‌ها و انجام ندادن موارد مکروه، دوستدار ورزش بودن، تحصیل همراه با تهذیب نفس و حضور فعال در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.
وی  تصریح کرد: هر شهروند باید با آگاهی در انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان و همچنین انتخابات شورا‌های اسلامی شهر شرکت کند و با انتخاب افراد دلسوز در جهت منافع شهر و دارای روحیه همکاری و تعامل و مراوده با مردم و مسوولان در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود سهیم و مشارکت کند.
فرماندار میبد خاطرنشان کرد: شرکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، با وجود مشکلات و کمبود‌های اقتصادی نشان دهنده دوست داشتن کشور و اقتدار میهن اسلامی است.
پروین امینیان فرمانده حوزه مقاومت بسیج خدیجه کبری (س)  میبد، هدف از برگزاری این برنامه را که با اجرای مولودی خوانی، نمایش، مسابقه و سرود همراه بود، جلب مشارکت حداکثری و مشارکت رای اولی‌ها در سرنوشت خود عنوان کرد.
ارسال نظرات