خبرهای داغ:
گزارش بسیج قزوین از حضور رأی اولی ها در انتخابات ۱۴۰۰؛

رئیس جمهور اصلح از نگاه رأی اولی های قزوینی

دعوت رأی اولی ها به انتخابات: یک ولایی متعهد به کشور بی هیچ عذر و بهانه ای و با التزام به سخنان رهبرش باید در بزرگترین همه پرسی کشور شرکت کند.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۵۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

به گزارش بسیج، نشاط و جوانی یکی از مولفه های جامعه پویا و سالم است. جامعه رو به توسعه نیاز به نیروی جوان و با نشاط و پر تحرک دارد چرا که نیروی جوان است که موتور تولید را به حرکت درآورده و بی شک خلاقیت در تولید و خودکفایی و قطع وابستگی از ثمرات حضور جوانان در رونق تولید است.

جامعه پویا، جامعه ای است که همه اعضای آن به یک نسبت و دلسوزانه برای تعیین سرنوشت آن مشارکت داشته باشند. حضور حداکثری جوانان در تعیین سرنوشت یک کشور، بیانگر سطح امید در جامعه است. امروز ایران، با داشتن بخش بزرگی از جمعیت جوان، یکی از کشورهای در حال توسعه جهان و منطقه است که با اتکا به دانش و مدیریت نسل جوان توانسته جایگاه های برتری در زمینه های مختلف علمی و اجتماعی را کسب کند.

بی شک این جایگاه به دلیل مشارکت و همکاری همگانی و در پرتو رهبری واحد، به دست آمده و انتخاب سرنوشت کشور در قالب «انتخابات» یکی از مولفه های مهم در مشارکت و تعیین سرنوشت کشور بوده است. امروز در آستانه بزرگترین هم افزایی ملی، سهم نسل جوان بسیار پرفروغ و موثر است.

بخش بزرگی از جامعه رأی دهندگان و مشارکت کنندگان در انتخابات و تعیین سرنوشت آینده کشور، «رأی اولی ها» هستند که شور و نشاط انتخاباتی با حضور این نسل پویا دوچندان می شود.

خبرگزاری بسیج قزوین میزبان حضور سه دانش آموز رأی اولی است که به بیان دیدگاه های خود در انتخاب رئیس جمهور آینده می پردازند. بخشی از این گفتگوی دوستانه را باهم می خوانیم.

نیاز امروز کشور یک مدیر کاربلد است

محمد مهدی اسفندیاری یکی از دانش آموزان رأی اولی است که حضور در پای صندوق های رأی را یک تکلیف می داند و معتقد است یک ولایی متعهد به کشور بی هیچ عذر و بهانه ای و با التزام به سخنان رهبرش باید در بزرگترین همه پرسی کشور شرکت کند.

محمد مهدی در خصوص انتخاب فرد اصلح می گوید: با بازخوانی کارنامه کاندیداها می توان فرد اصلح را انتخاب کرد. من برای اینکه بتوانم فرد اصلح را انتخاب کنم با استفاده از راهنمایی های رهبرم و با توجه به عملکرد مدیریتی کاندیداها و نیز با توجه به مناظراتی که انجام شد، شخصی را که بتواند کشور را به خوبی اداره کند، انتخاب می کنم.

وی با دعوت از هم سن و سال های خود می گوید: در روز ۲۸ خرداد قطعا به همراه خانواده ام پای صندوق های رأی حاضر می شویم و در حد توانم از دوستان و آشنایانم برای حضور و مشارکت در امر رأی، دعوت می کنم. چرا که اعتراض به وضعیت موجود، رأی ندادن نیست بلکه رأی، آینده و سرنوشت کشور است.

محمدمهدی با اشاره به مولفه های یک رئیس جمهور اصلح می گوید: انتظار ما از یک رئیس جمهوری خوب این نیست که فقط سیاستمدار با یک اقتصاددان باشد چرا که یک فرد نمی تواند از تمام جنبه ها کامل باشد بلکه باید قدرت مدیریت خوبی داشته باشد. امروز کمبود نیرو در کشور وجود ندارد بلکه مدیریت بد موجب ایجاد مشکلات شده است.

این دانش آموز رأی اولی با اشاره به یک مدیر مدبر که می تواند الگوی همه قرار گیرد می گوید: من با شنیدن کلمه مدیر خوب، نام «رهبرم» در ذهنم تداعی می شود چون توانسته در طول مدیریت و رهبری انقلاب، به گونه ای عمل کرده که در شرایط سخت و بحرانی، کشور ما سربلند میدان بوده است.

با رأی دادن، می توان از فرد منتخب، عملکرد روشن و شفاف خواست

محمد مهدی شجاعی مهر یکی از دیگر از مهمانان رأی اولی خبرگزاری بسیج است که در پاسخ به این سوال که مشارکت حداکثری به چه معناست بیان کرد: مشارکت حداکثری، یعنی حضور بیشتر در امور مربوط به جامعه که باید همه در این امور شرکت داشته باشند و هر چه این مشارکت بیشتر باشد بی شک بهتر می توان از فرد منتخب انتظار عملکرد روشن و شفاف داشت.

محمد مهدی می گوید: ما رأی اولی ها در خانواده نیز باید با همان نشاط و شور که در خودمان برای رأی دادن وجود دارد اعضای خانواده را با استناد به سخنان مقام معظم رهبری به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

او با بیان مولفه های یک رییس جمهور مردمی می گوید: رئیس جمهور باید در کنار اینکه یک سیاستمدار قوی باشد، بتواند شرایط جامعه را نیز ساماندهی کند و با بسنده کردن به تحریم ها، تورم و فشار دشمنان خارجی را عامل آن نداند بلکه باید برنامه دقیقی برای پیشگیری از شرایط سخت اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اشتغال و غیره را در جامعه را داشته باشد.

محمدمهدی در پاسخ به این سوال که کدام شخصیت برجسته کشور در ذهن وی یک مدیر مدبر و قوی را تداعی می کند، می گوید: یکی از برجسته ترین مدیران موفق در ذهن من «مقام معظم رهبری» است که صبر و تدبر ایشان باید الگوی همه مدیران باشد. همچنین شهید بهشتی یکی دیگر از مدیران موفقی است که در ذهنم تداعی می شود.

کسی که در تعیین سرنوشت خود سهیم نباشد، نمی تواند ادعای هیچ حقی داشته باشد

محمدحسین لک، یک دیگر از دانش آموزان با شور و نشاط رأی اولی و میهمان خبرگزاری بسیج است که روشنگری در مسیر انتخابات را، از مولفه های مهم دعوت به مشارکت حداکثری عنوان کرده و می گوید: باید فرد را از حقوق خود برای رای دادن آگاه نماییم چرا که کسی که رای می دهد می تواند ادعا کند که در کشور حقی دارد در غیر این صورت وقتی نمی تواند برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرد نمی تواند ادعای حقی داشته باشد.

محمدحسین با اشاره به مولفه های یک رئیس جمهور اصلح می گوید: یک رئیس جمهور اصلح، دغدغه اقشار مختلف جامعه را دارد و قطعا برای جوانان به دنبال ایجاد فرصت های شغلی مناسب و شرایط مناسبتر برای ایجاد رفاه پایدار در جامعه است.

او در پاسخ به این سوال که با شنیدن نام مدیر خوب نام کدام شخصیت برجسته کشور در ذهن شما تداعی می شود، می گوید: مقام معظم رهبری همیشه در ذهن من یک رهبر مدبر و یک مدیر آینده نگر بوده اند چرا که در برهه های مختلف در جایگاه هایی که به ایشان سپرده شده بسیار موفق عمل کرده و در کنار ایشان شهدای بزرگی همچون شهید باهنر و سعید رجایی نیز در مدت کم مدیریت خود کارنامه بسیار درخشانی ارایه دادند و با شنیدن نام این بزرگواران، احساس غرور و افتخار در من ایجاد می شود.

اکبر حاتمی مسوول بسیج دانش آموزی شهید فهمیده یک قزوین، از فعالیت بسیج دانش آموزی در راستای روشنگری انتخاباتی می گوید: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، تجمعات انتخاباتی ممنوع بوده اما از ظرفیت و بستر فضای مجازی برای نشست ها و گردهمایی های انتخاباتی استفاده کردیم و ذ این راستا جلسات پرسش و پاسخ بسیار خوبی ایجاد شد که در یک فضای آرام و صمیمی دانش آموزان به بیان دیدگاه های خود و انتظارات موجود از یک رییس جمهور پرداخته و سخنرانان نیز با روشنگری به شبهات دانش آموزان پاسخ دادند.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب می گوید: تاریخ کشور ما پر از حوادثی است که روزهای سختی را بر ما گذرانده اما با نگاه دقیق به انقلاب و اتفاقات و فتنه های دشمنان در طول این دوران، می توان دید که یک مدیر مدبر و رهبر دانا این روزها را به گونه ای مدیریت کرده که حتی فشار و تحریم ها نتوانسته ملت را به زانو درآورد.

حاتمی با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری و لزوم الگو قرارگرفتن ایشان به عنوان یک مدیر موفق گفت: امروز جریان مقاومت که حتی تا قاره آفریقا نیز کشیده شده نشان می دهد که این جبهه قوی عمل کرده و قدرت نوظهوری برای تمدن نوین اسلامی ایجاد شده که حاصل مدیریت یک فرد انقلابی و متدین و مومن است که هم کشور را راهبری می کند و هم به خوبی توانسته بعنوان یک رهبر مقتدر جریان ساز تمدن اسلامی در جهان باشد.

به گزارش بسیج، حضور رأی اولی ها بعنوان یکی از بزرگترین قشرهای جامعه ایران، موجب می شود تا لزوم روشنگری و نگاه بصیرانه به نسل آینده و تعیین سرنوشت کشور در چشم انداز چهار سال جاری دوچندان شود. نگاه بصیرانه و ولایتمدارانه به نسل نوجوان و جوان کشور می آموزد که در پرتو مدیریت و رهبری واحد و با شعار ولایت مداری و جهاد برای توسعه کشور، می توان پیچ های سخت کشور را با امنیت خاطر پشت سرگذاشت و افق های روشنی را برای آینده کشور ترسیم کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار