شماری از شخصیت‌های عربی و اسلامی با رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۵۰۶۱۰
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

  به گزارش خبرگزاری بسیج،  این شخصیت‌های عربی و اسلامی در قالب هیئتی از کنفرانس قومی-اسلامی متشکل از رؤسای احزاب، نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی و صنفی از شماری از کشور‌های عربی و اسلامی به دیدار بشار اسد آمده بودند.


در این دیدار درباره اندیشه قومیت عربی، هویت، وابستگی و اهمیت توجه به جوانان و نیز لزوم بازنگری در ارائه اندیشه قومیت عربی به نسل‌های آینده گفتگو شد.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در این دیدار گفت، اندیشه قومیت به معنای اساسی و جوهری آن به معنای وابستگی است و نباید اندیشه قومیتی را فقط در چارچوب عقیدتی ارائه کرد بلکه این اندیشه باید بر حقایق مبتنی باشد و بین افکار اصولی و عقیدتی و منافع ملت‌ها ربط داده شود.


وی خاطر نشان کرد، چالشی که نخبگان فکری با آن روبرو هستند متقاعد کردن مردم است و اینکه مردم را اقناع کنند بین وابستگی و مصلحت، ارتباط مستقیم وجود دارد. چند دستگی‌ها و انفعال‌ها و طائفه گرایی اگر در یک کشور عربی رخ بدهد به کشور‌های دیگر نیز سرایت خواهد کرد به همین سبب به کشور‌های عربی فقط از این دریچه می‌توان نگاه کرد که یک عرصه قومیتی واحد است.


اعضای این هیئت نیز تأکید کردند، ایستادگی و ثبات ملت سوریه در برابر همه آنچه که در سال‌های گذشته با آن روبرو شدند، اعتبار را به طرح قومیتی بازگرداند و سوریه همچنان در حال پرداخت هزینه مواضع قومیتی و حمایتش از مقاومت و مقابله با نقشه‌ها و طرح‌ها در منطقه است.


اعضای این هیئت به ملت سوریه به سبب موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند.

 

ارسال نظرات