کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد تدابیری را برای مقابله با وضع غذایی «متشنج» ناشی از همه گیری ویروس کرونا و طوفان‌های سال گذشته خواستار شده است.
کد خبر: ۹۳۵۰۹۱۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی کی سی ان‌ای KCNA کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که اقتصاد کشور در سال کنونی (میلادی) بهبود یافته است، اما تدابیری را برای مقابله با وضعیت غذایی «متشنج» ناشی از همه گیری ویروس کرونا و طوفان‌های سال گذشته خواستار شد.

 کیم جونگ اون سه شنبه در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم اعلام کرد اقتصاد به طور کلی در نیمه نخست سال بهبود یافت، اما تلاش‌های حزب برای به اجرا گذاشتن طرح‌ها مختل شده است و به ویژه به نبود غذا اشاره کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری کی سی ان ای، وی همچنین اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا اقتضا می‌کند که حزب تلاش هایش را برای تأمین غذا، پوشاک و مسکن برای مردم تشدید کند.

کره شمالی موارد کووید-۱۹ را رسما تأیید نکرده است، اما این کشور تدابیری سختگیرانه‌ای بر ضد ویروس کرونا اتخاذ کرد، به ویژه مرزهایش را بست و محدودیت‌هایی را در مورد سفر‌های داخلی اعمال کرد.

برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت، ساز و کاری با هدف تضمین دسترسی عادلانه به واکسن‌های ضد کووید-۱۹، اعلام کرد نزدیک به دو میلیون دوز واکسن به کره شمالی خواهد داد، اما ارسال آن‌ها به تعویق افتاد.
 
ارسال نظرات