به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مسئولین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، سازمان بسیج عشایری و مرکز علمی و پزوهشی سپاه الغدیر استان یزد با جناب آقای سید ابولبفضل وکیلی دیدار داشتند.
کد خبر: ۹۳۵۱۲۷۱
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این دیدار به منظور خدا قوت به مسئولین و کارکنان جهاد کشاورزی و هم افزایی و هم اندیشی بیشتر و بهتر در خصوص مسائل کشاورزی و دامی مورد بحث قرار گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه برنامه چشم انداز ۴ ساله جهاد کشاورزی یزد به زودی تکمیل و وارد فاز عملیاتی خواهد شد اظهار داشت: مهمترین چالش‌های پیش روی ما شامل منابع آبی و افزایش خشکسالی ها، سرما زدگی، تکمیل زنجیره تولید می‌باشد.
وی یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان تکمیل زنجیره تولید وکشتارگاهی استان ذکر و تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۴ واحد کشتارگاهی در سطح استان فعال می‌باشند که امیدواریم با ورود سرمایه گذاران استان بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.
وکیلی ضمن اعلام وابستگی شدید به تامین نهاده‌ها به خارج استان تاکید کرد: این موضوع از یک لحاظ مثبت بوده، زیرا میتوانیم از پتانسیل‌ها و منابع آبی داخل استان برای کشت دیگر محصولات استفاده کنیم واز لحاظ دیگر یک نکته منفی می‌باشد، زیرا که وابستگی به استان‌های دیگر است ودر صورت بروز مشکلاتی مانند سرمازدگی برای تامین آن‌ها به مشکل بر میخوریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان اظهار داشت: در حوزه مکانیزاسیون ۷۴۰ مییلیارد ریال تسهیلات ارائه شده، در حوزه کود‌های شیمیایی نیز ۱۹ هزار و ۵۷۱ تن کود بین کشاورزان توزیع و مجموعه کود‌های توزیع شده بیش از ۲۰ هزار تن بود که سهمیه امسال ۲۴ هزار تن است و همچنین در سال ۹۹ حدود ۲۹۰ دستگاه تراکتور بین کشاورزان توزیع و سهمیه شش ماه اول سال جاری نیز ۱۹۰ دستگاه می‌باشد.
در پایان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از زحمات حوزه‌های مقاومت بسیج عشایری شهرستان‌های ابرکوه وخاتم در خصوص همکاری با امور اداره عشایر استان به منظور پلاک کوبی دام تقدیر و تشکر صورت گردید.
ارسال نظرات