تبریز- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر هنر در جامعه، نقش هنرمندان را در کارزار مقابله با جریان نفوذ جهاد خواند.
کد خبر: ۹۳۵۱۳۵۸
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن شعبانی در آیین پایانی جشنواره شعر «فروغ امید»، افزود: جریان نفوذ با هدف قراردادن معیشت مردم تلاش دارد از آن به نفع خود با ایجاد ناامیدی استفاده کند که قطعا هنرمندان در این خصوص نقش تأثیرگذاری خواهند داشت.
وی اضافه کرد: هنر به عنوان قالب ارزشی و بدیع برای انتقال پیام به مخاطب مهم و موثر است و هر پیامی در این قالب می تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به دیگر قالب های بیان داشته باشد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جهاد امیدآفرینی جامعه، برگزاری جشنواره شعر فروغ امید را در این راستان عنوان و بیان کرد: دشمن می خواهد به مردم القا کند که همه مشکلات کشور از انقلابی گری است در حالی که هرجا موفقیتی برای کشور حاصل شده در سایه انقلابی گری است و این را باید شاعران در هنر خود بیان کنند.

وی ادامه داد: زبان شعر می تواند بسیاری از مسائل و حکمت ها را در فرم لطیف خود به مردم انتقال دهد و توجه به روحیه جهادی و انقلابی گری امروز از آن حکمت هاست.

رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این آیین با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای امیدآفرینی در جامعه برگزار شد، گفت: دبیرخانه این جشنواره با همکاری انجمن ادبی اهل بیت(ع) از آردیبهشت ماه کار خود را با انتشار فراخوان آغاز کرد.

حجت الاسلام رجبی افزود: به دبیرحانهاین جشنواره 250 اثر از 100 شاعر ارسال شده بود که از 20 اثر آن به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

آیین پایانی جشنواره شعر «فروغ امید» روز گذشته در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان با حضور شاعران برگزیده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها