خبرهای داغ:
استاندار همدان:

مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی امنیت ملی را تقویت می‌کند

همدان-استاندار همدان گفت: تقویت امنیت ملی با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه مذاکرات و مراودت ما با دنیا است که امروز یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۳۵۱۴۷۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی امنیت ملی را تقویت می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اصحاب رسانه در توفیقات قابل توجهی که در استان رقم خورده است نقش مهم و اثرگذاری در تنویر افکار عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه در استان همدان، جامعه‌ای نجیب، پرکار، کم توقع و دقیق هستند و بدون حاشیه انجام وظیفه می‌کنند، افزود: امام (ره) اعتقاد به رأی و نظر مردم داشت یعنی جمهوریت را به معنای واقعی کلمه باور داشت و هم در کشور استقرار داد، زمانی که حکومتی بعد از حکومت استبدادی می‌خواست در کشور استقرار پیدا کند هرکس پیشنهادات مختلفی می‌داد.

استاندار همدان ادامه داد: مردم سالاری دینی در نظام معنی دیگر جمهوری اسلامی است و حضور مردم در سرنوشت خودشان بر اساس شریعت اسلام است، این نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که مردم هم با رأی اکثریت قاطع این را برگزیدند و این مبنایی برای استقرار نظام بود.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی با همین نگاه اداره امور کشور، واگذاری مسئولیت‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم است و این نشان دهنده اهمیت رأی مردم و نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی به رأی مردم است.

شاهرخی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی یک اصل واقعی و تأثیرگذار است، گفت: در تمام ادوار انتخابات ما جزو انتخابات‌های سالم و تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته ۸۵ درصد مردم مشارکت کردند، عنوان کرد: امروز هم باید همین باشد همه باید به مشارکت حداکثری کمک کنیم، در سایه تحقق مشارکت حداکثری است که فرد اصلح انتخاب خواهد شد و امنیت ملی کشور تقویت می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: تقویت امنیت ملی با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه مذاکرات و مراودت ما با دنیا است که امروز یک ضرورت است.

وی بیان کرد: همه آن‌هایی که به جمهوری اسلامی علاقه دارند و کسانی که توسعه و عمران و آبادانی کشور را می‌خواهند راهکار آن حضور در پای صندوق‌های رأی است؛ فاصله گرفتن از صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند ممکن است بر برخی مشکلات هم بیفزاید بنابراین وظیفه همه ما است که به سهم خود نهایت تلاش را داشته باشیم که زمینه مشارکت حداکثری رقم بخورد.

شاهرخی ابراز داشت: ما علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا‌ها را داریم که در حوزه انتخابی شورا‌های همدان اعلام آمادگی برای داوطلب شدن بیشتر است و امیدواریم که مشارکت هم بیشتر باشد.

وی در خصوص اهمیت انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا افزود: امروز در تحقق این اصل مترقی قانون اساسی در کشور، بیش از ۱۲۰ هزار نفر شورایی داریم که در شهر‌ها و روستا‌های خود تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کنند و بر اجرای امور نظارت دارند که توسط مردم انتخاب شده‌اند و خود مردم به آن‌ها اختیار دادند.

استاندار همدان تصریح کرد: انتخابات یک رویداد بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار است که در اجرا هم حساسیت‌های خاص خود را دارد و ما در کنار دیگر وظایف در حوزه انتخابات نیز کار سازماندهی، برنامه‌ریزی و اجرا را در پیش داشتیم تا بتوانیم در روز ۲۸ خرداد ماه این رویداد ملی و مهم و باشکوه را به بهترین وجه برگزار کنیم.

وی ابراز داشت: استان همدان در برنامه‌ریزی‌های یک ساله خود همگام با دستورات وزارت کشور مهیای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونمند است و ما به سهم خود در هیئت‌های اجرایی با بررسی دقیق صلاحیت‌ها در شورا‌ها تلاش کردیم رقابت را به حداکثر برسانیم.

شاهرخی بیان کرد: در این دوره آن چیزی که از هیئت اجرایی بیرون آمد همه روستا‌ها به اندازه کافی داوطلب داشتند و تأییدیه از هیئت اجرایی گرفتند که انتخابات برگزار شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری نیز هر قدر رقابت بیشتر باشد مردم انگیزه بیشتری برای حضور، هیجان، شور و نشاط دارند، گفت: آن چیزی که دغدغه ما بوده با حفظ بی‌طرفی کامل به عنوان مجری انتخابات بت نگاه بی‌طرفانه انجام شد و دغدغه ما برگزاری انتخاباتی امن، دور از حواشی، سالم، قانونمند و تلاش برای مشارکت حداکثری است.

استاندار همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید بر جمهوریت و اسلامیت نظام و مشارکت حداکثری دارند، افزود: در تمام مراحل انتخابات ملاک قانون است.

وی با بیان اینکه در مانور‌های انتخابات کار بسیار پیچیده است، گفت:  در ۲۹ فرایند، کار انتخابات الکترونیکی است و فقط صندوق شورای شهر در همدان به صورت الکترونیکی است.

شاهرخی در خصوص تقارن برگزاری انتخابات با ویروس کرونا، افزود: حدود ۱۶ ماه از ویروس کرونا سپری شده و کادر مدیریتی، ستاد ملی کرونا و ستاد استانی و شهرستانی و کادر بهداشت و درمان تجارب خوبی در این زمینه دارند که با استفاده از این تجارب این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در شعبات اخذ رأی با توجه به اقلام بهداشتی، چیدمان، نحوه ورود و خروج و نحوه اخذ رأی تحت کنترل است و مردم با خیال راحت در شعبات اخذ رأی حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر ناظرین بهداشتی که در شعب مستقر هستند، اخذ رأی صورت می‌گیرد.

استاندار همدان ابراز داشت: ۶۷ شعبه اخذ رأی افزایش یافته به دلیل اینکه تراکم در شعبات کمتر شود و با توجه به ویروس کرونا ازدحام نشود.

وی در خصوص واجدین شرایط رأی دادن در استان بیان کرد: بر اساس آمار رسمی واصله از وزارت کشور در استان همدان یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر افراد واجد شرایط رأی دادن هستند، تعداد رأی اولی‌های ما نیز ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر است.

شاهرخی تصریح کرد: تعداد افرادی که داوطلب شدند در شورای شهر‌ها یک هزار و ۱۴۸ نفر برای ۱۷۴ کرسی بود که به ۹۴۶ نفر کاهش یافته است، در روستا‌ها نیز ۳ هزار و ۲۷ نفر منتخبین روستا‌ها هستند که ۵ هزار و ۲۰ نفر داوطلب هستند.

وی با بیان اینکه در شهر همدان انتخابات شورا‌ها با ۲۱۲ صندوق، تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین ۲۹ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی در انتخابات روز جمعه حضور دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات