خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: زنان خوزستانی در انتخابات ۲۸ خردادماه حضور حداکثری داشته باشند و در این عرصه با کنش مسئولانه و مدبرانه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۹۳۵۱۵۳۸
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
زینب پارسا فخر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج ، نقش بانوان را در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم و مؤثر دانست و تأکید کرد: از زنان خوزستانی انتظار می‌رود که مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خردادماه داشته باشند و در این عرصه که تجلی شکوه مردم‌سالاری دینی و میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران است با کنش مسئولانه و مدبرانه نقش آفرینی کنند.

وی، مشارکت زنان را در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های ملی و محلی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار جوامع بیان کرد و افزود: مشارکت و تبیین دیدگاه‌ها و معیار‌های جامعه بانوان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا بسیار حائز اهمیت و تعیین‌کننده خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تأکید کرد: مشارکت حداکثری بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور می‌تواند عرصه انتخابات را به رویدادی تبدیل کند که تحولات بزرگ مطابق با خواست جامعه بانوان، خروجی مطلوب آن باشد.

پارسا فخر به ضرورت حضور و مشارکت سیاسی بانوان در انتخابات اشاره کرد و گفت: زنان ایران در همه برهه‌های حساس کشور از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضوری ارزشمند داشته‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز حرکت بانوی ایرانی در عرصه‌های مختلف ملی و محلی به واسطه جایگاه والایش در فرهنگ ایرانی اسلامی و هویت اجتماعی جامعه به یک کنش مرجع تبدیل شده تا آن جایی که بانوان در انتخاب کاندیدای اصلح و تدوین سیاست‌های بالا دستی نقش اساسی ایفا می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: حضور زنان در عرصه‌های کلان مدیریتی به یک ارزش برای دولت‌ها و یک برنامه جدی برای کاندیدا‌ها و یکی از ارکان حکمرانی خوب در امر اداره امور دولتی تبدیل شده که از این حیث نیز باید برای تقویت هرچه بیشتر این نقش و این کنش بر مشارکت مؤثر بانوان تأکید و اهتمام ویژه داشته باشیم.

پارسا فخر تصریح کرد: تقارن انتخابات شورای شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری نباید سبب شود تا بانوان از اهمیت کرسی‌های نظارتی و سیاست‌گذاری شهری به عنوان مهم‌ترین رکن مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری و روستایی غافل بشوند بلکه باید با بررسی دقیق و برنامه محور برای انتخاب افراد شایسته تلاش کنند تا زیست پذیری شهری آن‌گونه که درخور خانواده و بانوی ایرانی است، توسعه و سامان پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها