خبرهای داغ:
قاسمی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ نفر درباره تخلفات انتخاباتی شوراها در سطح استان در روز برگزاری انتخابات شناسایی و دستگیر شده‌اند، که برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
کد خبر: ۹۳۵۲۰۰۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری، محمد قاسمی در این خصوص گفت: بر اساس گزارشات واصله از مراجع قضایی استان، این جرائم مربوط به انتخابات شوراها بوده و عبارتست از؛ ۱۰ مورد تبلیغات غیرمجاز کاندیداها و طرفداران آنها در مقابل شعب اخذ رای، ۲۰ مورد خرید و فروش آراء با استفاده خودروهای فاقد پلاک و ۳۰ مورد اخلال در نظم عمـومی و روند انتخابات بوده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 70 نفر درباره تخلفات انتخاباتی شوراها در سطح استان در روز برگزاری انتخابات شناسایی و دستگیر شده‌اند، که برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و با توجه به جرائم مرتکب شده، برای آنها پرونده قضایی تشکیل و متهان با سپردن قرار تامین آزاد شده‌اند. بدیهی است در صورت استمرار تخلفات و اقدامات غیرقانونی، بازداشت خواهند شد.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: تاکنون بیش از سی دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ده واحد صنفی پلمب شده و مقادیری نیز پول نقد از متخلفان کشف و ضبط شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: انتخابات نماد قانونمندی و اخلاق‌مداری است، اما برخی کاندیداهای شوراها برای جلب آراء، از خطوط قرمز قانون عبور کرده و مقررات را نادیده می گیرند که این موضوع جای تامل دارد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده که تخلفات انتخاباتی در ساعات پایانی اخذ آراء افزایش یابد، این موضوع به دقت تحت رصد دستگاه قضایی، عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و در صورت مشاهده تخلف قطعاً اقدامات قانونی اعمال خواهد شد و انتظار می رود مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات، مراتب را سریعاً به عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی حاضر در شعب اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان به کاندیدا و هواداران آنها هشدار داد: همانگونه که قبلاً نیز در جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی تاکید شده؛ نگاه دستگاه قضایی در خصوص جرائم انتخاباتی پیشگیرانه است، اما این به معنای چشم‌پوشی از اصرار به ارتکاب جرم نیست و قطعاً در صورت استمرار اقدامات و تخلفات، برخورد دستگاه قضایی با آنها بدون اغماض خواهد بود و حتی در صورت کسب اکثریت آرا، ضمن برخوردهای قضایی، احکام صادره برای تصمیم‌گیری نهادهای متولی بررسی کننده صحت انتخابات ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها