خبرهای داغ:
دبیر هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور؛

ارسال ۴ هزار اثر به هفتمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»

مهرابی گفت: حدود ۴ هزار اثر در بخش های مختلف دریافت شد و امیدواریم این جشنواره بتواند در ترویج فرهنگ وقف و کمک به هنرمندان و تولید اثار فاخر نقش خود را به خوبی ایفا نماید.
کد خبر: ۹۳۵۲۳۹۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد مهرابی؛ رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در آیین داوری بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد بیان کرد: یکی از برنامه های جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»، در راستای سیاست تمرکززدایی شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه ای است که در کشور وجود دارد.

وی گفت: لذا در تلاش هستیم در عین حال که هدف تخصص گرایی را دنبال می کنیم ظرفیت های ویژه استانی و بومی را نیز شناسایی نماییم و دبیرخانه هایمان را متناسب با اقتضائات اقلیم های مختلف و شرایط فرهنگی هنری استان ها ثابت نماییم.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار کرد: در همین راستا بخش خوشنویسی جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» به میزبانی استان قزوین در حال برگزاری است و روزهای پایانی را طی می کند.

مهرابی با اشاره به جایگاه خوشنویسی استان قزوین در کشور عنوان کرد: قزوین، پایتخت خوشنویسی کشور است و با تعامل همکاران ما در اداره کل اوقاف استان و انجمن خوشنویسان قزوین تلاش های خوبی صورت گرفت که در مقایسه با جشنواره های مشابه از استقبال و توجه مخاطبین برخوردار شد و شاهد افزایش کیفی و کمی آثار خوشنویسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه آثار فاخری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده افزود: توسط هنرمندان درجه یک آثار فاخری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و امیدواریم برگزاری این گونه مراسمات در عین حال که به ترویج فرهنگ وقف کمک می کند، یاریگر جامعه فرهنگی و هنری ما نیز محسوب شود.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور؛ بیان کرد: امروز در ایستگاه هفتمین دوره از جشنواره وقف قرار داریم که تجربیات خوبی را پشت سرگذاشته و فراز و فرود خوبی داشته است و با استفاده از تجربیات سال های گذشته، سعی کردیم این دوره را با رویکرد جدیدی برگزار نماییم و با توجه به مشارکت و استقبال خوبی که جامعه هنری داشته به نظر می رسد شاهد یکی از دوره های پربار جشنواره هستیم و آثار فاخری نیز در این زمینه تولید شده است.

وی ادامه داد: هفتمین دوره جشنواره تفاوت های خاصی در فرم، محتوا و برگزاری جشنواره نسبت به دوره های پیشین دارد که یکی از تفاوت ها، تنوع رشته ای این دوره است. هفتمین دوره جشنواره در ۸ بخش و ۲۷ رشته تخصصی فرهنگی و هنری در حال برگزاری است. یکی دیگر از تفاوت های این دوره اضافه شدن بخش های پژوهشی و رسانه ای است که اگر بخواهیم به درستی جشنواره را معرفی نماییم شامل هفتمین جشنواره فرهنگی، هنری، پژوهشی و رسانه ای وقف می باشد.

مهرابی با اشاره به ویژگی دیگر جشنواره اضافه کرد: به کارگیری توان و تخصص عملیاتی و اجرایی و ظرفیت های بومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه در سطح کشور است که در این دوره استان قزوین میزبان بخش خوشنویسی، استان کردستان میزبان بخش هنرهای تجسمی، استان کرمان میزبان بخش عکس، استان تهران میزبان بخش فضای مجازی، استان هرمزگان میزبان بخش ادبی، استان همدان میزبان بخش چند رسانه ای و استان خراسان جنوبی میزبان بخش خبر و رسانه جشنواره می باشند.

رئیس اداره ترویج اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه یادآور شد: جشنواره از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و همه همت ما برگزاری این جشنواره با توجه به آخرین استانداردها و معیارهای جشنواره های فرهنگی و هنری است و در این مسیر از همراهی نخبگان و اساتید این هنرها برخوردار شدیم.

وی افزود: استقبال بی نظیر اصحاب فرهنگ و هنر کشور از ویژگی های برجسته هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری است و حدود ۴ هزار اثر در بخش های مختلف دریافت شد و امیدواریم این جشنواره بتواند به ترویج فرهنگ وقف و کمک به هنرمندان و تولید اثار فاخر نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار