به مناسبت سالروز تولد امام هشتم

به همت پایگاه شهید همت شهرستان دیلم مراسمی بمناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) برگزار شد

مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در سالروز میلاد آن امام همام به همت پایگاه شهید همت شهرستان دیلم برگزار گردید
کد خبر: ۹۳۵۲۸۴۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان دیلم، در سالروز میلاد امام رضا (ع) مراسم جشن میلاد حضرت ثامن الحجج در محل پایگاه مقاومت بسیج شهید همت شهرستان دیلم برگزار گردید.
در این مراسم ابتدا حجت الاسلام یوسفی نژاد بیان داشتند؛ امامت و وصایت حضرت رضا (ع) بار‌ها توسط رسول خدا (ص)، پدر بزرگوار و اجداد طاهرینشان (ع) اعلام شده بود. به ویژه امام کاظم (ع) بار‌ها در حضور مردم، ایشان را به عنوان وصی و امام بعد از خویش معرّفی کرده بودند که به یک نمونه از آن‌ها اشاره می‌شود، از محمّد بن اسماعیل بن فضل هاشمیّ چنین روایت شده است که‏ گفت:بر امام موسی کاظم (ع) وارد شدم در حالی که ایشان به شدّت مریض بودند، به حضرت عرض کردم:اگر خدای ناکرده برای شما اتّفاقی بیفتد و خدا آن روز را نیاورد به چه کسی رجوع کنیم. امام بعد از شما کیست؟ فرمود:: به فرزندم علیّ، نوشته او، نوشته من است، و او وصیّ و جانشین من بعد از مرگم خواهد بود.
یوسفی نژاد افزود: از نگاه بزرگان شیعه، امام رضا (ع) همانند دیگر امامان معصوم (ع)، دارنده تمام کمالات و فضایل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی است. به گفتۀ آنان، او آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار دارد که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده اند، بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت هم به مدح و ستایش او پرداخته اند.
وی افزود: درباره اوصاف اخلاقی آن حضرت ابراهیم بن عباس می‌گوید: هرگز ندیدم که امام رضا (ع) به کسی یک کلمه جفا کند و ندیدم که سخن شخصی را قطع کند و ندیدم که نیازمندی را از درگاه خویش رد کند. او هرگز در حضور افراد تکیه نمی‌داد و هرگز او را ندیدم که با صدای بلند بخندد، بلکه خنده اش تبسم و لبخند بود. وقتی که کنار سفره می‌نشست، همه خدمت کاران و غلامان را کنار سفره می‌نشاند.
در پایان مداحان اهل بیت به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار