خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی در دیدار معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تلاش کرده‌ایم نگاه یکسان به حوزه علمیه خواهران و برادران در قزوین تحقق یابد.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۹۶
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تبریک میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: استفاده از برکات وجودی امام رضا(ع)، حوزه‌های علمیه را غنی می‌کند و ارتقاء بیشتری می‌بخشد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران استان قزوین قبل از انقلاب توسط آیت‌الله باریک‌بین (ره) پایه‌گذاری شد و پیشینه حوزه علمیه برادران هم به صدر اسلام بر می‌گردد و حتی قسمتی از مسجد جامع قزوین که قدمت زیادی دارد، حوزه علمیه بوده است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما سعی کرده‌ایم نگاه یکسانی به حوزه علمیه خواهران و برادران در استان صورت بگیرد و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نگاه عادلانه‌ای وجود داشته باشد و ما آماده‌ایم در راستای اهداف و چشم‌اندازهای حوزه علمیه کشور، قدم‌های جدی‌تری برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) ابراز داشت: حضرت فرمودند رحمت خدا شامل حال هر کسی که امر ما را احیا کند، کسی که علوم ما را فرا می‌گیرد و به دیگران می‌آموزد. این حدیث می‌باید اساس کار طلاب شود و انگیزه برای معنویت، تهذیب و خدایی شدن هر روز بیشتر شود.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با توجه به آیه 35 و40 سوره نور گفت: اگر حوزه علمیه با نگاه قرآن و اهل بیت(ع) نورانی نشود، در راستای اهداف و آرمان‌های والای دین قرار نمی‌گیرد و مردم را بدبین می‌کند، در نتیجه می‌باید کاری کنیم که درون مایه حوزه‌های علمیه نگاه به قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: می‌باید با هماهنگی و انسجام، تمام ظرفیت‌ها را پای کار حوزه علمیه بیاوریم و ان‌شاءالله دولت ارزشی که با عنایت خدا روی کار می‌آید بازوی توانمند حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها