خبرهای داغ:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین

برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد در استان قزوین

میرزایی از برگزاری کارگاه و نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد در خانواده به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۸۹
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ کارگاه و نمایشگاه عکس پیشگیری از اعتیاد در خانواده به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برای عموم مردم با حضور معاون جوانان و رئیس اداره دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر استان در محوطه پارک ملت برگزار شد.

نادر میرزایی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در رابطه با این موضوع گفت: آگاهی بخشی به جامعه به خصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری است و این آگاهی بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهمترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

وی افزود: اعتیاد در همه سنین وجود دارد و دلایل گرایش به آن نیز در افراد با هم متفاوت است، اما این معضل در جوانان به هیجان کاذب، کنجکاوی و لذت فرد باز می گردد و تمایل به افزایش مصرف در جوانان بیشتر خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: پیشگیری بهتر از درمان است با وجود معضلاتی که امروزه در خانواده ها وجود دارد، اعتیاد یکی از اعضای خانواده می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

وی با اشاره به پاره ای از باور های غلط درباره ی مواد مخدر از جمله، من معتاد نمی شوم، یکبار مصرف اشکالی ندارد، شیشه اعتیاد ندارد و ...، گفت : بزرگترین فرمانروایان زندگی ما افکار و باورهای ما هستند که می توانند گاه منطقی و درست و گاه اشتباه باشند چرا که شخصیت و اجتماع افراد متفاوت است.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این کارگاه توجیهی جوانان هلال احمری با به نمایش گذاشتن موارد مورد تأکید، نمایشگاه عکسی را برپا کردند که این نمایشگاه به صورت دوره ای در مناطق مختلف شهرهای استان برپا می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها