آیت‌الله ناصری گفت: باید اقتصاد خود را مقاومتی کنیم تا در برابر تحریم‌ها، تکانه‌ها و فشارهای خارجی توانایی جلوگیری از ایجاد مشکل و فشار به مردم را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۶۰
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه دو ماه پیش در جلسه‌ای به مسئولان آب و استانداری در خصوص مشکل احتمالی آب هشدار دادم، گفت: جهت جلوگیری از ایجاد مشکل باید راهکار داشت که یکی از این راهکار‌ها ارتباط و تعامل با مسئولان و مردم استان اصفهان است که امنیت آب استان تامین و حجم مورد نیاز به یزد منتقل شود که متاسفانه این اقدام به درستی انجام نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین منابع پایدار آب برای یزد ادامه داد: بحث آب موضوع اصلی استان یزد است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه و لازم را داشته باشیم، همچنین موضوع دیگر در ارتباط با آب خلیج فارس است که اگر تکمیل شود، بتوانیم بخشی از آن را به شهر‌ها وارد کنیم تا مانع از مشکلات بیشتر شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: اصل موضوع در ارتباط با نهاد متولی آن است و در این زمینه پیشنهاد‌هایی در ارتباط با وزارت‌خانه یا سازمان زیر نظر مقام معظم رهبری مطرح شد که همه به دلایلی منتفی شد و پیشنهاد بنده به مقام معظم رهبری هم ارائه شد که سازمان امر به معروف و نهی از منکر زیرمجموعه قوه قضائیه ایجاد شود و مثل سازمان‌هایی از جمله ثبت اسناد شروع به فعالیت کند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مشکلات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کشور ما باید بین اقتصاد و تجارت تفاوت قائل شویم، به جای داشتن اقتصاد قوی، تجارت داریم و به این صورت مافیای بخش‌های مخلتف واردات و صادرات و دیگر موضوعات ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد به معنی قصد و برنامه‌ریزی برای معیشت و رفع مشکلات مردم موضوعی است که باید مورد توجه باشد و اقتصادمان به گونه‌ای باشد که در برابر حوادث، تحریم‌ها و فشار‌ها آسیب نبیند و بلایای طبیعی و سایر خطرات نتواند آن را بشکند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با تاکید بر اینکه این نوع اقتصاد به دانش‌بنیان شدن نیاز دارد عنوان کرد: تا زمانی که دانش اقتصاد و مقاومت را در کشور تقویت نکنیم نمی‌توانیم در عرصه‌های اقتصادی فعالیتی داشته باشیم. ما در طول سال‌های مختلف همیشه در ارتباط با تولید و توزیع مشکلات فراوانی داشتیم و دلیل این مشکلات هم نداشتن اقتصاد مناسب و به جای آن داشتن تجارت در مدیریت مالی کشور است.

ناصری ادامه داد: باید اقتصاد خود را مقاومتی کنیم تا در برابر تحریم‌ها، تکانه‌ها و فشار‌های خارجی توانایی جلوگیری از ایجاد مشکل و فشار به مردم را داشته باشیم.

وی یکی از معضلات کشور که دشمن هم بیش از ۱۰۰ سال است روی آن برنامه دارد را به هم ریختن بنیان خانواده دانست و اضافه کرد: دشمن از هر روش و وسیله‌ای استفاده می‌کند که بنیان خانواده در ایران را با مشکل مواجه سازد.

امام جمعه یزد زیربنای کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و موارد مختلف را آموزش دانست و افزود: تا زمانی که ما از کودکستان شروع نکنیم و فرزندانمان را متدین تربیت نکنیم، همه فعالیت‌هایی که در طول سال انجام می‌دهیم از بین می‌رود چنانچه به بحث تحول در حوزه آموزش و پرورش ورود کنیم، می‌توان سالانه بر روی چند میلیون نفر از کودکان در کشور کار فرهنگی و دینی انجام دهیم.

ناصری ادامه داد: چنانچه دولت جدید بحث ایجاد تحول در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار ندهد و آموزش به همین صورتی که هست طی شود، به هیچ عنوان نمی‌توان جلوی ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در جامعه گرفت.
ارسال نظرات