خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب :

تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه وظیفه همگانی است

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و سیره عملی زندگی پیامبر اسلام (ص) وظیفه همگانی است که همه باید در راستای این مهم حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۳۵۶۳۰۶
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در جلسه شورای فرهنگ عمومی سرپل ذهاب افزود: ما باید سیره پیامبر اسلام (ص) را به عنوان الگوی کار و زندگی خود قرار دهیم و به عنوان کارگزار دولت، با ارباب رجوع با مردم رفتار درست و منطقی داشته باشیم و به خُلق نیکو در محل کار و اجتماع و منزل توجه کنیم.

وی اظهار داشت: براساس رسالت و تعهد کاری، همه مسوولان باید نسبت به فرهنگ و باور و اعتقادات مردم پایبند باشند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: در راستای نشر فرهنگ عفاف و حجاب باید نصب تابلو حَد ترخص در شهرستان و ساماندهی بنرهای سطح شهر مورد توجه قرار گیرد و همچنین از کشف حجاب در پارک های شهرستان به جدیت جلوگیری و برخورد شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: برگزاری مراسم های عروسی در سرپل ذهاب با برنامه ریزی و هوشمندانه، نگران کننده و این آیین ها به محل پارک ها و فضای عمومی با وجود افراد نامحرم سوق داده می شود.

وی گفت: باید در فضای مجازی از انتشار عکس و فیلم عروسی های شخصی جلوگیری شود و گروه هایی تشکیل شود تا تذکرات با جدیت موثر واقع شود.

وی در ادامه بیان کرد: باید تلاش کنیم با تدبیر درستی، قدم مثبتی برای ارتقای فرهنگ ناب اسلام برداریم و دستورات فرهنگ‌دین و اسلام را در جامعه بیشتر پیاده کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: حجاب نه در فرهنگ اسلام بلکه در فرهنگ بشری جایگاه و ویژگی خاص دارد که ریشه در فطرت آدم ها دارد.

نورالدین فرزادی پور افزود: انتظار می رود فرهنگ‌ حجاب با شکل بهتری در جامعه رواج پیدا کند و باید آسیب ها را شناسایی کنیم، راهکارهایی که می تواند به صورت پایدار منجر به ارتقای سطح عفاف و حجاب در شهرستان متناسب با انتظارات است نیز باید به کار گیری شود.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی، اجرای راهکاری پیشنهادی، طرح های مطالعه شده و تعیین کردن وظایف و ماموریت های دستگاه های متولی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهم برشمرد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در حوزه بازدارندگی به اصول دقت کنیم، بد حجابی نوعی از نقص فرد است که باید راهکارانه جلو رفت نه اینکه به چشم دشمن به موضوع نگاه کنیم.

وی اشاره کرد: از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه جاری هفته حجاب و عفاف با شعارمحوری، حجاب من حجاب تو، حجاب من حیای تو، حیای من عفاف تو نامگذاری شده است که برگزاری جلسه ای باصاحبان تالارها، آرایشگران خواهر و برادر، برگزاری کارگاه آموزشی و نامگذاری یک بلوار به نام شهید سلیمانی از برنامه های این هفته در سرپل ذهاب است.

او گفت: تشویق کاسبان و تولید کنندگان حوزه حجاب، معرفی نقش آفرینی الگوهای موفق، سرکشی از خانواده ها، خطبه های نماز جمعه، از دیگر برنامه های هفته حجاب و عفاف است.

ارسال نظرات