در گفتگو با کارشناس مسائل اقتصادی مطرح شد
در سالی که شعارش حمایت از تولید است اگر امکان حمایت نیست انتظار بی تدبیری و مبارزه با تولید را نداریم.
کد خبر: ۹۳۵۶۳۸۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: از زمانی که تقویم قطع برق در استان اجرایی گردیده است پیش بینی های لازم برای برخورد با موانع بر سر راه تولیدکنندگان دیده نشده است و به لحاظ ضوابط قانونی، واحدهای تولیدی به عنوان آخرین گروه از مشترکین برق باید مشمول خاموشی باشند  و گویا شرکت برق بنا دارد شعار سال 1400 به مرحله اجرا در نیاید.

مهندس گنجوی بیان داشت: در پای درد دل واحدهای تولیدی که بنشینید خواهید دید که آنها سال های سختی را در شرایط تحریم و کرونا تجربه کرده و هنوز نتوانسته اند کمر راست کنند و متاسفانه با این شرایط موجود دوباره ضربه دیگری دریافت نموده اند.

این کارشناس اقتصادی قطع برق به صورت یک روز در میان را به مدت یک ساعت برای واحد تولیدی به منزله از کار افتادن واحد تولیدی در تمام روز دانست و عنوان کرد:تجهیزاتی که برای راه اندازی و شروع به تولید محصولات یک واحد تولیدی به کار می رود نیاز به ساعت ها کار و تولید اولیه نامرغوب و سپس تولید پایدار و مناسب را دارد و به این صورت می توان گفت تا زمان شروع به کار یک واحد تولیدی ساعت ها زمان لازم است.

وی گفت: اگر با نگاه حمایت از تولید موضوع مورد بررسی قرار گیرد می توان در ابتدا با توجه به ضوابط قانونی آخرین حد از قطع برق به واحد های تولیدی اختصاص یابد و آن نیز با تجمیع به صورت جمع ساعات در طول ماه و متمرکز کردن در یک روز همه به خواست صرفه جویی رسیده و هم امکان مدیریت واحدهای تولیدی را فراهم آورد. بی شک عدم نظم و برنامه درست می تواند به حوزه بازار و اعتبار صادرات کارخانجات اثر گذاشته و به راحتی مشتریان جهانی را از دست داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات