خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان:
همدان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دشمن در خصوص حجاب بسیار کار کرده و ذهنیت منفی ایجاد کرده است، گفت: پوشش از احکام تاکیدی و ارشادی است.
کد خبر: ۹۳۵۷۷۱۹
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

پوشش از احکام تاکیدی و ارشادی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در مراسمی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب به همت بسیج ادارات در باغ موزه همدان برگزار شد، ضمن تبریک دهه اول ماه ذی الحجه با بیان اینکه در قرآن روزها و شب‌های ماه ذی الحجه با عظمت یاد شده است، اظهار داشت: امسال سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با روز حجاب و عفاف همزمان شده است.

وی با بیان اینکه دستورات مبین اسلام تاکیدی و تاسیسی است که به اوامر مولوی و ارشادی نیز معروف هستند، گفت: اوامر ارشادی و تاکیدی مانند حجاب، کمک به فقرا و ... است و اینکه به ما دستور داده شده که نماز صبح خود را دو رکعت بخوانیم تأکیدی و تأسیسی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه احکامی که دستورات تاکیدی هم مدرک عقل و هم حکم شرع است، تصریح کرد: حکم شرعی حکم مستقلی محسوب نمی‌شود بلکه ارشاد به حکم عقل است.

وی افزود: حکم مولوی احکامی که در مورد آن حکم عقلی وجود ندارد و حکمی ناشی از ولایت خدا بر آدمیان است و اطاعت آن پاداش و مخالفت آن عقاب دارد.

فاضلیان با بیان اینکه همه موجودات کره زمین پوشش دارند، گفت: عقل به حجاب و پوشش قائل است.

وی با بیان اینکه دشمن در خصوص حجاب بسیار کار کرده و ذهنیت منفی ایجاد کرده است، عنوان کرد: پوشش از احکام تاکیدی و ارشادی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پوشش یک امر فطری و ذاتی است، گفت: برهنگی خلاف ذات ما است و اگر حکم الهی هم نبود عقل به پوشش حکم می‌کرد.

وی با بیان اینکه اصل پوشش یک امر عمومی است و فقط مختص انسان نیست و برای کل نظام آفرینش است، گفت: انسان نمی‌تواند خود را از دیگر موجودات جدا کند و نظم آفرینش را به هم بزند.

فاضلیان با بیان اینکه نحوه پوشش را خدا مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست و نحوه برخورد ما نسبت به حجاب غلط است و درست امر به معروف نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید با روش‌های غیر مستقیم و با زبان لین امر به معروف کنیم که اثرگزار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات