امام‌جمعه یزد:

مشکلات نهاده‌های دامی ناشی از سوء تدبیری برخی مسئولان است/ "آب" مهمترین مسئله استان یزد

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مشکلات نهاده‌های دامی ناشی از سوء تدبیری برخی مسئولان است، گفت: آب مهمترین مسئله استان یزد است.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۹۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به در پیش‌بودن سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و شهادت حضرت مسلم (ع) اظهار داشت: یکی از حرکت‌هایی که امام باقر (ع) داشتند، این بود که در مسائل حج اتفاق‌نظر بین همه مسلمانان را ایجاد کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هر امتی برای پیشرفت شاخصه‌هایی دارد و اگر برخی مسائل در هر امتی به وجود آید، این امت به زمین می‌خورد، گفت: نبود امر به معروف و نهی از منکر و سوء تدبیر از جمله مسائلی است که اگر در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد، امت را با مشکل مواجه می‌کند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) وجود دارد که می‌فرماید من از امتی که فقر در آن وجود داشته آنچنان که سوءتدبیر وجود داشته باشد، نمی‌ترسم چرا که اگر سوء تدبیر در جامعه‌ای به وجود آید همه چیز آن جامعه به هم می‌ریزد.

امام جمعه یزد به مشکلات موجود در ارتباط با خوراک دام اشاره کرد و گفت: این مسئله در کشور ما با سوء‌تدبیری جدی روبه‌رو شده و هرآنچه که تذکر داده شد، مسئولان به آن توجه نکردند و الان بحران جدی در این حوزه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم تمام خوراک مورد نیاز دام‌های کشور را به صورت کامل در داخل تامین کنیم گفت: اگر تدبیر داشته باشیم می‌توانستیم با کمترین میزان مصرف آب از کشاورزی بالاترین بهره‌وری را داشته و نهاده‌های دامی را کاملا در کشور تولید کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: در هر بخش از اقتصاد اگر بی‌تدبیری صورت گیرد مردم با مشکلات بسیار جدی روبرو می‌شوند و کشور هیچ زمانی در آن حوزه با پیشرفت روبرو نمی‌شود.

ناصری یزدی به تغییر مدیران و مسئولان کشور در دولت جدید اشاره کرد و افزود: یکی از عرصه‌هایی که باید حتما در آن تدبیر لازم صورت پذیرد همین انتخاب مدیران است که حتما باید با شایسته سالاری انجام شود.

امام جمعه یزد گفت: افراد شایسته، توانمند، دلسوز، مدیر و مدبر در کشور وجود دارد و در صورتی که به شایسته سالاری توجه داشته باشیم، به کارگیری آن‌ها سبب رفع مشکلات کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله آب برای استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: مسئولان باید تدبیر لازم را داشته باشند و با جدیت به گونه‌ای رفتار کنند که هم مردم استان اصفهان و هم مردم یزد از آب برخوردار باشند.

نماینده، ولی فققیه در استان یزد افزود: در این حوزه در ارتباط با گرانی‌ها هم باید مسئولان توجه و تدبیر لازم را داشته باشند تا جلوی مشکلات گرفته شود.

ناصری یزدی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ازدواج جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که ما باید در جامعه به آن توجه داشته باشیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی والدین امروز ازدواج‌های فرزندان خود را به بهانه‌های مالی و تامین جهیزیه‌های سنگین عقب می‌اندازند، عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم که با ترویج ازدواج آسان، زمینه تسریع در امر ازواج جوانان را فراهم کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار