مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین:

امام محمد باقر (ع) پایه ریز دانشگاه تشيع و علوم اسلامی 

حجت الاسلام خزائی گفت:شخصیت علمی امام باقر(ع)در دوران حیات او، بسیار برجسته و محضر او همواره مملو از دانشمندان و دانشورانی بوده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۷۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

امام محمد باقر (ع) پایه ریز دانشگاه تشيع و علوم اسلامی به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت السلام محمدسعیدخزائی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین درجمع پاسداران سپاه خمین بمناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) گفت:نام مبارک امام پنجم محمد بود . لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است ، بدين جهت که دريای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت . القاب ديگری مانند شاکر و صابر و هادی نيز برای آن حضرت ذکر کرده اند که هريک باز گوينده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است .

وی اظهارکرد:در واقعه جانگداز کربلا همراه پدر و در کنار جدش حضرت سيد الشهداء کودکی بود که به چهارمين بهار زندگيش نزديک مي شد .

حجت الاسلام خزائی درادامه بیان کرد: امام محمد باقر ( ع ) و پس از وی امام جعفر صادق ( ع ) از موقعيت مساعد روزگار سياسی ، برای نشر تعليمات اصيل اسلامی و معارف حقه بهره جستند ، و دانشگاه تشيع و علوم اسلامی  را پايه ريزی نمودند .

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین درپایان تصریح کرد:بی گمان شخصیت علمی امام باقر(ع)در دوران حیات او، بسیار برجسته و محضر او همواره مملو از دانشمندان و دانشورانی بوده است که در جست وجوی سرچشمه دانش بوده اند. آن چنان که از کودکی «شکافنده دانشها» شناخته شده و سرآمد دانشمندان و عالمان روزگار بود،آوازه دانش امام علیه‌السلام بر تمامی سرزمین های اسلامی سایه افکنده بود و مردم، به‌ویژه دانشوران، شیفته نام و آوازه او بودند و این شیفتگی در بین مردم به چشم می خورد و دوست و دشمن، زبان به ستایش دانایی او گشوده بودند.

ارسال نظرات