نماینده جنوب استان که گویا اصلا در جریان امور نیست و اعلام کرد هیچ تغییری در عوارض اعمال نشده که بخواهد حساسیتی نشان بدهد و دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرده است چه پاسخی دارد!؟؟ افکار عمومی استان قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را؟؟
کد خبر: ۹۳۵۸۸۸۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری از بسیج چندی پیش نامه محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به سازمان امور مالیاتی کشور سهم عوارض آلایندگی پارس جنوبی را ابلاغ کرد در این ابلاغ دیر از دریافت آلایندگی عسلویه حذف شده بود و بجای آن شهرستان‌های مهر، لامرد و پارسیان اضافه شده اند.
سهم جم نیز کاهش یافته بود که این شیوه تخصیص عوارض آلایندگی موجب اعتراضات بسیاری در بین رسانه‌های استان و ساکنان جنوب گردید با فشار افکار عمومی نماینده جنوب استان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: نحوه پرداخت عوارض آلایندگی منطقه انرژی پارس جنوبی هیچ تغییری نمی‌کند و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از آن بهره‌مند هستند. نامه [ای که در فضای مجازی پخش شده]مربوط به عوارض سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم نیست که بخواهیم حساسیتی نشان بدهیم ضمن اینکه مستندات آن نامه با پیگیری شورای شهر دیر قبلاً توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است.
اما چند روز پس از این مصاحبه‌ی نماینده جنوب استان که به کل منکر تغییر سهم استان از عوارض آلایندگی پارس جنوبی شده بود استاندار هرمزگان در نشستی اعلام کرد که سهم پارسیان از عوارض آلایندگی ابلاغ شده است.
استانداری هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:با پیگیری مقام عالی اجرایی استان در سال ۹۸، کمیسیون مربوطه برگزار شد و طبق قانون و براساس پایش محیط زیست سهم مناطق تحت تاثیراز آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی تعیین شد و سازمان برنامه و بودجه آن را برای اجرا ابلاغ کرد، اما به دلیل طرح برخی ایرادات از سوی دیوان عدالت اداری، اجرای آن به تأخیر افتاد که با پیگیری‌های اخیر استاندار هرمزگان، این اشکال قانونی رفع و برای اجرا ابلاغ شد.
خبرگزاری ایرنا نیز در خبری اعلام کرد: هفته گذشته به دنبال نشست استاندار هرمزگان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، سهم شهرستان پارسیان از توابع این استان از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه ابلاغ شد.
براساس این ابلاغیه شهرستان پارسیان هرمزگان ۱۱.۹ درصد از سهم عوارض آلایندگی عسلویه را دریافت خواهد کرد.
حال نماینده جنوب استان که گویا اصلا در جریان امور نیست و اعلام کرد هیچ تغییری در عوارض اعمال نشده که بخواهد حساسیتی نشان بدهد و دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرده است چه پاسخی دارد! افکار عمومی استان قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را؟

انتهای خبر/
ارسال نظرات