فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: جامعه‌ی تهی شده از انوار الهی، معرفت دینی و فرهنگ ناب در مقابل حریف تسلیم می‌شود و در جریان‌های سیاسی فرهنگی منهدم و از بین می‌رود.
کد خبر: ۹۳۵۸۸۹۱
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جلسه توانمند سازی فرماندهان و مدیران و اعضای شورای رده‌های بسیج (حوزه و همطراز) که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: همانطور که امام علی (ع) می‌فرماید: در راه خدا با دست هایتان جهاد کنید اگر نتوانستید با زبان و گفتار جهاد کنید و اگر نتوانستید با دلهایتان جهاد کنید و این نشان می‌دهد که فرهنگ و فرهنگ سازی از نوع مثبت آن مقوله‌ای بسیار مهم و ارزشمندی است.

وی گفت: حریف و رقیب ما تلاش می‌کند که فرهنگ سازی منفی را برای جامعه‌ی ما برنامه ریزی، طراحی و اجرا کند، فرهنگ تقویت کننده‌ی بنیان خانواده و تحکیم و گسترش ارزش‌های جامعه است و هر چقدر آن راتقویت کنیم بر همان مقدار در فضای حاکمیت اسلامی می‌توانیم توسعه‌ی ارزش‌ها را داشته باشیم.

سردار حسینی با بیان اینکه فرهنگ اصیل جدا کننده‌ی جامعه از تخریب بنیان یک عمر ملت و یک کشور است تاکید کرد: اگر فرهنگ، فرهنگ سالمی باشد و برگرفته از خرده فرهنگ‌های ساری و جاری جامعه باشد وضعیت فرهنگی را از هر آنچه که دیگران به عنوان ارمغان می‌خواهند متمایز می‌کند، اما دشمن جهت استحاله کردن فرهنگ تلاش می‌کند، منهدم می‌کند تا از بین ببرد فرهنگ ناب اسلامی را.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر فرهنگ ناب تاکید می‌کنند که دشمنان می‌خواهند معارف اسلامی را تحریف کنند، تخریب کنند تا روح مقابله‌ای اسلام را ایجاد کنند، چون تحکیم کننده دین خانواده و جامعه است.

سردار حسینی خاطر نشان کرد: بی هویت سازی، تهی سازی روح و معرفت و اعتقاد مردم، هدف دشمن است، زیرا وقتی اسلام و اقعی را درک نکنیم نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید در جامعه‌ی اسلامی زندگی کنیم و طبیعتا تسلیم می‌شویم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: جامعه‌ی تهی شده از انوار الهی، معرفت دینی و فرهنگ ناب در مقابل حریف تسلیم می‌شود و در جریان‌های سیاسی فرهنگی منهدم و از بین می‌رود و رقص کنان در جهت جریان دشمن حرکت می‌کند، اما اگر در مقابلش فرهنگ ملی، اسلامی و اعتقادی ساری و جاری باشد ما توان هر مقابله‌ای را داریم.

وی اضافه کرد: خداوند واحد و متعال ارزش و مبنای هر کار ماست و دین اسلام، قرآن، معاد، کعبه، انقلاب، امامین، شهدا، عدالت، فرهنگ اصیل ایرانی، رفتار و کرامت مردم، ازدواج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و ... همه و همه جزء ارزش‌های ماست و دشمن تلاش می‌کند هر یک از این‌ها را مورد تحریف قرار دهد و اگر توانست بی خاصیت کند.

تجاوز، همچنس بازی، ترویج فساد، شراب خواری و ... برای غرب یک ارزش است، اما انسان واقعی دنبال این است که فرهنگ سازی مثبت را توسعه دهند لذا باید ارزش‌های کمرنگ شده را پررنگ کنیم، چون نوع دوستی، تعاون، دست همدیگر را گرفتن خصوصیات فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

سردار حسینی گفت: منافع ملی و منافع امت اسلامی برای ما ایرانی‌ها مهم است چرا که برای جامعه به یک شکل نگاه می‌کنیم امامین انقلاب سالهاست بحث‌های فرهنگی را گسترش می‌دهند و مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن از ابزار قدرت نرم برای مقابله با فرهنگ ما استفاده می‌کنند ادامه داد: دشمنان بی هویتی سازی را ترویج می‌دهند، اما در مقابل، وظیفه‌ی ما این است که فرهنگ را از کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده شروع کنیم و آسیب‌ها را شناسایی و با هدف دشمنان مقابله کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات