رئیس مجمع خیری کشور ،خواستار حمایت نمایندگان‌ ملت از خیرین کشور شد و گفت: در طول 60 ماه فعالیتهای مجمع، دستاوردهای خوبی با وجود مشکلات و معضلات های زیاد حاصل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۹۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج: حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، سخنران افتتاحیه نشست بود و با گرامیداشت ایام و اعیاد پیش رو، خاطرنشان کرد: ایده این تشکل مردم‌نهاد از صحبت‌های مقام معظم رهبری شکل گرفت.

وی از دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت و افزود: زمانی که به همراه، وزیر وقت آموزش و پرورش خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدیم و ایشان برای مدرسه‌سازی فرمودند: بروید به مردم رجوع کنید، همین فرمایش حضرت آقا فصل الخطابی شد که نهضت مدرسه‌ساز از حدود ۲۴ سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: البته پیش از آن نیز یک بار هم در سال ۱۳۷۰ من و مرحوم ترکان نزد ایشان رفته بودیم و فرمود: ه بودند کاری کنید که اسلامی بودن ما در کشور نمود داشته باشد، که فردای آن روز مرحوم ترکان که وزیر دفاع بود من را صدا کرد و گفت: راه حل چیست؟ گفتم باید مسجد بسازیم، خصوصا مساجد بین راهی، همان زمان ۳۰ مسجد بین راهی ساختیم و ۷۰ مسجد دیگر هم با بودجه نهاد مقام معظم رهبری ساخته شد.

بوربور تصریح کرد: من این نوع پیگیری‌ها را ادامه دادم و تجربه مسجدسازی و مدرسه‌سازی با کمک مردم را در سال ۱۳۸۰ در مسکن‌سازی تکرار شد. خدمت آقای عبدالعلی‌زاده رسیدیم و طرح تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز را عنوان کردم که حاصل آن ساخت ۴۲ هزار مسکن برای افراد بی‌بضاعت بود.

وی به اختصار به تاریخچه تاسیس مجمع خیرین کشور اشاره داشت و گفت: سال ۱۳۹۵ شورای اجتماعی گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه داده بودند و ایشان هم بسیار ناراحت شده بودند. ما پس از آن احساس مسئولیت کرده و تقاضای تشکیل این مجموعه را به وزارت کشور ارسال کردیم و بنا به اهمیت کار، بعد از یک ماه به ما مجوز دادند.

رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین کشور در ادامه ضمن تشریح عملکرد و تبیین جایگاه این تشکل مردم‌نهاد، تصریح کرد: به خاطر وزن و حسن سابقه افراد این مجمع، ما هم‌اکنون عضو شورای اجتماعی کشور هستیم و شورای انقلاب فرهنگی نیز مسئولیت بنیاد ملی خانواده را به مجمع خیرین کشور واگذار کرده است.

بوربور در پایان اعلام داشت: همانطور که در کلیپ ابتدای برنامه آمد، مجمع خیرین کشور در این مدت توانسته است اقدامات مهمی را سامان دهد، اما این اقدامات نیاز به پشتوانه و حمایت‌های قانونی دارد. این جلسه نیز ترتیب داده شد تا هم نمایندگان محترم مجلس با فعالیت‌های مجمع بیشتر آشنا شوند و هم مشاوره و همفکری صورت گیرد برای رفع موانع قانونی پیش روی ما. چراکه ما معتقدیم اگر برای خیلی از مشکلات فعلی چاره‌ای اندیشیده نشود، در آینده به بحرانی بزرگ تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام//
ارسال نظرات