خبرهای داغ:

افتتاح بوستان حجاب شاهرود/بانوان در تمام عرصه‌های توسعه کشور نقش بی بدیلی دارند

شاهرود_در افتتاح پارک حجاب در گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بر نقش بی بدیل بانوان در توسعه کشور و تربیت نسل های آینده و توجه به آنان تاکید شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۴۵
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
افتتاح بوستان حجاب شاهرود/بانوان در تمام عرصه‌های توسعه کشور نقش بی بدیلی دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید جواد بیطرف در آئین افتتاح بوستان حجاب با بیان اینکه الگو، نحوه و روند تربیت را زنان رقم می‌زنند و آن‌ها نماد اخلاق، عطوفت، حیا و مهربانی هستند، افزود: از این رو اگر خواستار تحول در جامعه هستیم و خانواده پایدار می‌خواهیم باید به زنان توجه کنیم
وی با تأکید به اینکه بی‌شک حضور و خودنمایی تأثیرگذار زنان و مادران در تمام عرصه‌های توسعه کشور در کنار مردان سرزمینمان بی‌بدیل و شایسته ارج‌گذاری است، افزود: تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور بیش از پیش و تأثیرگذار این بخش از سرمایه ارزشمند انسانی جامعه در فرایند توسعه کشور تکلیف امروز همه ماست.
ریاست شورای اسلامی شهر شاهرود ضمن بیان این مطلب که نقش بی‌بدیل زنان در محوریت کانون خانواده و تربیت آینده سازان کشور و پشتیبانی برای توفیق مردان نیز در همه دوره‌ها غیرقابل‌انکار خواهد بود، ابراز کرد: جایگاه زنان در جامعه برجسته بوده و سلامت روح و روان خانواده در دست‌زنان به‌خصوص مادران است.
بیطرف گفت: پرورش فرزندانی باغیرت، متدین و شجاع نتیجه تربیت صحیح مادرانی است که با الگوپذیری ازحضرت فاطمه زهرا (س) توانستند فرزندانی موفق به جامعه تحویل دهند.
نقش بانوان تاثیرگذار در جامعه امروز قابل تقدیر است
علیرضا حاجی محمد علی در این آئین با بیان اینکه ابعاد وجودی شخصیت حضرت زهرا (س) چراغ راه زندگی بانوان ما است، افزود: وجود و عظمت شخصیت حضرت زهرا (س) دارای ابعاد وسیعی بوده که زبان از بیان آن قاصر است و خدا را شاکریم که همگان از دریای بیکران معرفت آن حضرت بهره‌مند هستند.
وی ضمن بیان این مطلب که مباحث رفاهی بانوان در حد توان پیگیری خواهد شد و هیچ ممانعتی برای رشد و ارتقای شغلی بانوان همکار وجود ندارد، ابراز داشت: بانوان در عرصه‌های مختلف نقش ارزشمند خود را به خوبی نشان داده اند و در همه حال یار و یاور نظام و خانواده بوده و خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارزانی داشته اند و ما قدردان تلاش‌های بی وقفه این عزیزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستیم.
شهردار شاهرود گفت: دلیلی ندارد که امروز زنان در جامعه ما عقب بمانند و باید در همه موارد در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و... فعالیت داشته باشند.
زنان در جامعه اسلامی نقش و جایگاه ویژه و مهمی دارند
حمیده محبی نیز با بیان اینکه زنان نیمی از آمار جمعیتی جامعه را دارند، ولی بخاطر جایگاهی که دارند بر کل جامعه تاثیر می‌گذارند، افزود: براساس آموزه‌های قرآن کریم، زن را باید ارزشمند و محترم دانست.
رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر شاهرود ضمن بیان این مطلب که زن یگانه موجودی است که حقیقت عشق پاک را نشان می‌دهد، ابراز کرد: امروز شاهد راه اندازی فاز اول بوستان حجاب هستیم و امیدوارم به زودی شاهد اجرای عملیات‌های فاز‌های بعدی باشیم.
نقش کلیدی سلامت زنان بر بهداشت و سلامت جامعه
سیده زهرا موسوی نیز در این آئین با بیان این مطلب که سلامت زنان در برگیرنده رفاه جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی و معنوی آن‌هاست و تحت تأثیر عوامل فیزیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قرار دارد، افزود: سلامت چه به صورت فردی و چه جمعی بی‌تردید از مهمترین ابعاد مسائل حیات انسان است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر شاهرود با بیان اینکه شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و همه انسان‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت کامل داشته باشند که هم خود را سالم احساس کنند و هم جامعه آن‌ها را سالم بداند، اظهار داشت:ضرورت توجه به سلامت اجتماعی زنان یک امر بدیهی و آشکار بوده و به همان میزان ﺳﻼﻣﺖ ﺧـﺎﻧﻮاده، ﺟﺎﻣﻌـﻪ و ﻣﺤـﻴﻂ زﻳﺴـﺖ ضروری است.
سید مصطفی طباطبایی نیز در این مراسم با بیان اینکه عوامل مختلفی طی دوره‌های زندگی زنان بر سلامت آن‌ها تاثیرگذار هستند، عنوان داشت: سلامت اجتماعی از جمله مفاهیمی است که امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دایره شمول موضوعات آن هر روز فراگیرتر می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شاهرود ضمن بیان این مطلب که سلامت اجتماعی عبارت است از ارزیابی توانایی انجام مؤثر، کارآمدی عملکردها، مهارت­ها و نقش‌های اجتماعی بانوان در جامعه، اعلام داشت: زنان، نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و سلامت آنان زیربنای سلامت خانواده‌ها و جوامع است. مشکلات آنان، بر سلامت جسمی و به وی‍ژه سلامت روان خانواده، جامعه و حتی نسل‌های بعدی نیز تاثیر می‌گذارد و ما وظیفه مندیم که این مشکلات را خصوصا در اجتماع مرتفع سازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار