خبرهای داغ:

افتتاح خانه امن غیر دولتی در ارومیه

خانه امن غیردولتی با حضور مسئولان در ارومیه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۵۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، امروز مرکز خانه امن غیردولتی موسسه خیریه شمس آفرید در ارومیه با حضور سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان، حسن زاده معاون امور اجتماعی بابایان ریئیس بهزیستی ارومیه، سایر کارشناس مسئولان و مدیر موسسه مهر شمس مهر آفرید افتتاح شد.

سعید فریور در حاشیه افتتاح این خانه امن به اهداف راه اندازی آن اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی زنان، کاهش خشونت، مهارت  آموزی و حرفه آموزی، آموزش مهارت های زندگی و ... به زنان و دختران خشونت دیده، تحت خشونت و ارائه خدمات مشاوره حقوقی، مددکاری و روانشناسی از جمله اهدافی است که دنبال می شود.

وی ادامه داد: رفع خشونت و آسیب به فرد و خانواده، توانمندسازی آنان و تامین محل امن ویژه زنان خشونت دیده و فرزندان همراه آنان از  اهداف راه اندازی این گونه مراکز است؛ در این مرکز به صورت شبانه روزی و رایگان خدمات ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی عنوان کرد: هدف کلی از راه اندازی این مرکز حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی است که در معرض خشونت قرار دارند.

ارائه خدمات تخصصیبه زنان خشونت دیده در ارومیه

وی ادامه داد: این قشر از جامعه پس از مراجعه به مرکز، که معمولا  توسط اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند پذیرش شده و خدمات مختلف اعم از سرپایی یا اقامتی، خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشت و درمان، حقوقی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال و آموزش مهارت‌های زندگی، حرفه‌آموزی، آموزش‌های مرتبط با توانمندسازی، کاریابی و اشتغال دریافت می‌کنند، پس از دریافت خدمات تخصصی مورد نیاز از مرکز ترخیص می‌شوند.

فریور، تأیید امنیت فضای خانواده از نظر جانی و روانی برای ترخیص خدمت‌ گیرنده توسط تیم تخصصی را ملاک ترخیص افراد از خانه‌های امن دانست. 

وی گفت: تیم تخصصی این مرکز با ترکیب کارشناسان رشته های مددکاری و روانشناسی حقوقی و تربیتی با تجربه های علمی و حرفه ای زنان و دختران خشونت دیده و یا تحت خشونت و خانواده‌های شان به ارائه خدمات به موقع و تخصصی می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظرات