خبرهای داغ:
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم :
حجت الاسلام والمسلمین آزاد منش گفت:شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با تاسی از اباعبدالله(ع) برای حفظ اسلام به قربانگاه رفتند و جان خود را تقدیم دین خدا کردند.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۹۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

شهدا سَر خود را تقدیم کردند تا دین سَر ندهد

حجت الاسلام والمسلمین جعفر آزادمنش جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و دهه ولایت، با اشاره به فضایل بسیار عید سعید قربان گفت: در این روز اعمال مستحب بسیاری در روایات آمده است.

وی با اشاره به این روایات افزود:روایتی از امام جواد (ع) نقل شده که فرموده اند: درروزعیدقربان اموری با فضیلت‌تر از قربانی کردن، تلاش برای نیکی به پدر و مادر، تلاش برای صله رحم با خویشاوندی که قطع رحم کرده است، اطعام کردن و دلجویی از اسیران نیست.

وی افزود: باید توجه داشت که تمامی عبادات دارای اسرار هستند و خداوند متعال برای اکرام و احترام مقام حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (علی نبینا و آله و علیهما السلام) و تجلیل از ایثارگری این معصومین؛ دستور به قربانی در این روز می‌دهد.

حجت الاسلام آزادمنش درادامه بیان کرد: یکی از اعمال مهم در این روز زیارت اباعبدالله الحسین (ع) است که در روایاتی در تفسیر (وفَدیناه بذبحِ عظیم) ذبح عظیم را حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عنوان می‌کنند که برای اسلام قربانی شد و سَرداد تا دین سَر ندهد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هم با تاسی از حضرت اباعبدالله (ع) برای حفظ اسلام به قربانگاه رفتند و جان خود را تقدیم دین خدا کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات