مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:عید قربان جلوه تعبد انسان در مقابل پروردگار است.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۳۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
حجت الاسلام محمد علی تیموری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و دهه ولایت عید قربان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی که به انسان ارزانی داشته است این است که اجازه داده شده خداوند متعال را بخواند.
 
عید قربان جلوه تعبد انسان در مقابل پروردگار است

وی ادامه داد: بزرگتر از نعمت دعا، نعمت استجابت درخواست دعایی است که خداوند متعال آن را تضمین کرده که برای بهره برداری از این دو نعمت بزرگ، آگاهی نسبت به ارزش و عظمت دعا، شناخت آداب، شرایط و موانع استجابت دعا همچنین آشنایی با سیره عملی پیشوایان اسلام در این زمینه ضروری است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در تیپ با بیان اینکه دعا کلید رحمت الهی است، مایه تقرب به خداوند متعال، موجب تامین خواسته‌ها و سلامتی از وسوسه گر شیطان است، ابراز کرد: دعا نه تنها در رهایی از گرفتاری‌ها، درد‌ها و رنج‌های زندگی به انسان کمک می‌کند بلکه سرنوشت قطعی زندگی را تغییر می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عید سعید قربان، عید بندگی و سعادت و عهدی مبارک و فرخنده برای تمامی مسلمانان و فرصت رهیدن از دلبستگی‌ها و قیود دنیوی و پای نمادن بر آستانه قرب الهی و زمانی ایت، افزود:این عید برای مقابله با اسارت‌های نفسانی و تقدیم ارزشمندترین داشته‌های خود در برابر خواست و اراده خداوند و عید پیروزی و فتح ایمان و یقین و جشن ابراهیمیان و شکست ابلیس نفس است.

حجت الاسلام تیموری در پایان با اشاره به اینکه عید قربان تجلی ایثار‌های ابراهیمی است و روزی است که زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق عیان می‌گردد و پرشکوه‌ترین عشق‌ها رقم می‌خورد، یادآور شد:انسان باید پس از شناخت حق، بت‌های درون خود را بشکند و عزیزترین داشته‌های خود را در راه پروردگار سبحان قربانی و ارزانی کند.
ارسال نظرات