میزان حجم ورودی احتمالی مسافر به گیلان منجر به ایجاد نگرانی در بین مردم این استان و کادر درمان شده است زیرا سوغاتی مسافر به استان‌های شمالی در این مدت تنها کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۳۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کشور بعد از عبور از چهار پیک کرونا در حال رسیدن به شرایط استیبل بود که تغییر ژن دوباره کووید ۱۹ تمام معادلات وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت را بر هم زده و گونه دلتا کرونا ویروس باعث آغاز موج جدیدی از این ویروس در سرتاسر جهان شد.

در گونه جدید کرونا ویروس (دلتا) میزان سرایت و مرگ‌ومیر چندین برابر شده و تمامی هشدار‌های مسؤولان وزارت بهداشت به واقعیت پیوسته و به دلیل اوضاع نگران‌کننده نرخ ابتلا و روند گسترش بیماری محدودیت‌های تازه‌ای در سراسر کشور اجرایی شده است.

بعد از گسترش سریع و افزایش تعداد شهر‌های قرمز در کشور ستاد ملی مبارزه و مدیریت کرونا تصمیمات جدیدی را به‌مانند سابق اتخاذ و به‌منظور  کاهش هزینه‌های مدیریت پیک پنجم کرونا سختگیری بیشتر و در تردد بین شهرستان‌ها را ممنوع و در اقدامی جدید تعطیلی تقریباً یک‌هفته‌ای را برای دو کلان‌شهر تهران و کرج اعلام کرد.

در اغلب کشور‌های درگیر با کرونا ویروس تعطیلی چندروزه شهر‌ها بسیار به کنترل کرونا کمک می‌کند، ولی این تصمیم اگرچه می‌تواند کمی شرایط را به حالت عادی برگرداند، ولی  همه مشکلات را رفع نمی‌کند، زیرا اعمال این‌گونه از محدودیت‌ها شامل جابه‌جایی مسافر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نبوده  و در همان ساعات اولیه اعلام تعطیلی تمام بلیت‌های اتوبوس، قطار و بعضاً خطوط هوایی خریداری‌شده که جای بسیار نگرانی دارد.

بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی کلانشهر تهران، موج عجیبی از مسافر راهی جاده‌های شمال از جمله گیلان و مازندران شده که همین امر سؤالاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

مهم‌ترین سؤال مردم از ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که چرا دولت اجازه خروج خودرو‌های بومی از کلانشهر تهران را داده، برخی از کارشناسان معتقدند بهترین راهکار این بود که در این دوره محدودیت‌های جدید حتی وسایل نقلیه عمومی را هم تعطیل و یا از ورود مسافر به گیلان جلوگیری به عمل می‌آمد تا از هرگونه جابه‌جایی جمعیت جلوگیری می‌شد تا از تجمع خانوادگی هم ممانعت به عمل آید.

میزان حجم ورودی احتمالی مسافر به گیلان منجر به ایجاد نگرانی در بین مردم این  استان و کادر  درمان شده، زیرا سوغاتی مسافر به استان‌های شمالی در این مدت ناقلانی بوده یا کرونا خود کرونا گرفته و یا کرونا را به دیگران انتقال دادند، چون به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  ویروس دلتا در حال پیش‌روی در این استان است.

آبتین حیدرزاده از ورود مسافران به گیلان  گله‌مند است و‌ می‌گوید متأسفانه تعداد زیادی از مسافران به‌عنوان بیماران کرونایی بدحال در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که قطعاً خود عاملی بر گسترش کرونا ویروس در این استان هستند.

در حالی مردم با بی‌خیالی محض در حال ورود به گیلان هستند که در  ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر  بیمار کرونایی شناسایی‌شده و تعداد بیماران مبتلابه کووید ۱۹ به ۶۳۳ نفر رسیده است.

نکته قابل تأمل فوت پنج بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین بستری شدن  ۱۱۹ بیمار کرونایی، به دلیل وخامت حالشان در آی سی یو بوده است به این دلیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم می‌خواهد که جداً از سفر به استان گیلان خودداری کنند و اگر عازم سفر شده‌اند به شهر خود بازگردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات