خبرهای داغ:
شاهرود_مدیرعامل شرکت البرز شرقی شاهرود گفت: شرکت البرز شرقی در زمینه تأمین کنستانتره ذوب آهن اصفهان، بزرگترین فرصت شغلی استان سمنان محسوب می شود.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۷۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
شرکت البرز شرقی بزرگترین فرصت شغلی استان سمنان/ایمنی اولویت اول شرکتبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل البرز شرقی با حضور مسئولان کشوری و شهرستانی در تالار اجتماعات این شرکت برگزار و با تقدیر از منصور شریف مدیرعامل سابق البرز شرقی که شهریورماه ۱۴۰۰ به افتخار بازنشستگی نائل می‌شود، بابک براتی به عنوان مدیرعامل جدید البرز شرقی که مسئول تأمین و خرید ذوب آهن اصفهان و کارشناس شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد است از سوی هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان معرفی شد.
منصور شریف مدیرعامل سابق البرز شرقی در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در بازه زمانی چهار سال اخیر، اظهار کرد: شرکت البرز شرقی در زمینه تأمین کنسانتره ذوب آهن اصفهان، بزرگترین فرصت شغلی استان سمنان محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: این شرکت بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سازی منطقه و سومین تولیدکننده کنسانتره کک زغال در سطح کشور محسوب می‌شود.
شریف با بیان اینکه محدوده معادن این شرکت از طزره دامغان تا جنوب مینودشت گلستان شامل معادن کلاریز، زریاب، طزره، برناکی و سرتخت و … است، ابراز کرد: معدن تخت تنها در یک بلوک با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال فعالیت دارد که به دنبال مجوز فاز دوم و سوم این معدن نیز با ظرفیت هفت میلیون تن هستیم که می‌تواند زغال سنگ مورد نیاز شرکت را تأمین کند.
مدیرعامل سابق البرز شرقی با بیان اینکه در مقطع سال ۹۶ شرکت بدهی بسیاری داشت که مهمترین آن‌ها به دولت و ذوب آهن، دارایی، مالیات و … بود که در نخستین اقدام، تصفیه بدهی و انتقال ۱۰۰ درصد شرکت به ذوب آهن انجام شد، گفت: شرکت در آن مقطع در زمره زیان ده‌ها محسوب می‌شود و قرار بود توسط سازمان خصوصی سازی به ذوب آهن اصفهان منتقل شود، اما این انتقال با مشکل روبرو شده بود.
شریف با بیان اینکه حقوق معوقه کارکنان امانی و پیمانی و همچنین بدهی به تأمین کنندگان بخش خصوصی معدن که نزدیک به دو و نیم سال معوق شده بود از دیگر مشکلات البرز شرقی در مقطع سال ۹۶ بود، گفت: بدهی به ایمیدرو، تولید زیر ۷۰۰ هزار تن، اختلاف در مالکیت زمین با شهرداری شاهرود و … از دیگر مشکلاتی بود که قبل از توافق با ذوب آهن و رفع مشکلات شرکت را در برزخ فرو برده بود.
وی با بیان اینکه تصفیه بدهکاری‌ها، برون سپاری، بدهی کارگران و بازنشستگان، انضباط کاری، و … از دیگر اقداماتی بود که در این سال‌ها انجام شد، گفت: در بازه زمانی ۹۶ تا کنون تولیدات شرکت رشد سه برابری داشت و از متوسط هفت هزار تن در سال به میانگین ۱۸ هزار تن در ماه افزایش یافت و در مقطعی حتی رکورد ۲۱ هزار تن در ماه نیز شکسته شد.
مدیرعامل سابق البرز شرقی با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر ارتقای ایمنی کارگران در شرکت است، تاکید داشت: واحد ایمنی البرز شرقی ۸۰ کارمند و کارگر دارد که هیچ واحد معدنی در استان وجود ندارد که این میزان کارمند در تمام مجموعه خود داشته باشد و لذا این امر نشان می‌دهد که حساسیت نسبت به ایمنی ارتقا یافته و این در حالی است که مشکلاتی مانند گرانی تجهیزات پدید آمده است برای مثال کپسول خود نجات که روزگاری ۵۰۰ هزار تومان بود امروز به بیش از پنج میلیون و هشت میلیون تومان افزایش قیمت داشته است، اما با همه این احوال تمام کارگران بدون این تجهیزات اصلاً کارگری به معدن راه داده نمی‌شود.
شریف با بیان اینکه علی رغم تعطیلی‌ها به دلیل کاهش مصرف برق، محدودیت‌ها، کرونا و … سالانه ۱۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تن خرید زغال سنگ خام در سال اخیر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد از سوی دیر تولید کنسانتره در این شرکت در سال گذشته با رکورد ۲۱ هزار تن در ماه روبرو شد که نشان از توانمندی‌های شرکت دارد.
وی با بیان اینکه دیگر اقدام انجام شده در شرکت ارتقای کیفیت زغال در مرکز زغال شویی شرکت است، گفت: به روز رسانی و تجهیزات ارتقا یافته در سال‌های اخیر سبب شده تا بتوانیم راندمان تولید را افزایش دهیم از سوی دیگر به روز کردن حقوق پرسنل در شش ماهه سال ۹۷ به میزان ۱۰ ماه حقوق معوقه از دیگر اقدامات شرکت در سال‌های اخیر است این شرکت همچنین توانست در سال ۹۶ حقوق بازنشستگان را نیز تصفیه و نه تنها پرسنل ۹۰۰ نفری خود را حفظ کرد بلکه تعداد شاغلان شرکت در سال جاری به دو هزار نفر نیز افزایش یافته است.
مدیرعامل سابق البرز شرقی با بیان اینکه پرداخت ۵۴ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی و ۹ میلیارد تومان به سازمان مالیاتی که سبب بخشودگی ۱۰ میلیارد تومانی و کاهش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی حساب رسی تأمین اجتماعی شد از دیگر اقدامات شرکت در سال‌های اخیر بوده است عواملی که سبب شده بود تا شرکت تا مرز ورشکستگی پیش برود.
شریف با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دولتی و یک میلیارد تومان بدهی صندوق بازنشستگی از سوی البرز شرقی در این سال‌های اخیر پرداخت شده است، بیان داشت: کاهش پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی جرایم بدهی به سازمان خصوصی سازی نیز با تلاش مستمر انجام شد تا جایی که تراز منفی ۸۰ میلیارد تومان سال ۹۵ به مثبت ۶۰ میلیارد تومان سال گذشته تغییر کرده است.
وی از بخشودگی ۲۱ میلیارد تومان بدهی دارایی و تأمین اجتماعی که رقم قابل توجهی نیز بود در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: برنامه امسال تولید ۲۸ هزار تن ماهانه و ۳۳۶ هزار تن سالانه کک ذوب آهن اصفهان و همچنین خرید ماهانه ۱۰ هزار تن و تولید ۲۴۰ هزار تن زغال سنگ در کنار حفظ ماهانه ۲۰ هزار تن تولید هدف گذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها