کسب رتبه نخست کشوری اولین دوره معلمان مؤلف توسط معلم بسیجی کرجی

محمد نجات قدردان، نویسنده و شاعر اهل بیت (ع) و مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک آموزش و پرورش کرج است که موفق به کسب رتبه نخست کشوری در بخش نویسندگی کتاب برای نوجوانان در اولین دوره معلمان مولف شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۷۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد نجات قدردان، نویسنده و شاعر اهل بیت (ع) و مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه یک آموزش و پرورش کرج و کارشناس مسئول فرهنگی است که موفق به کسب رتبه نخست کشوری در بخش نویسندگی کتاب برای نوجوانان در اولین دوره معلمان مولف شد. این نویسنده بسیجی دارای آثار ادبی و مذهبی برجسته و تاثیرگذاری در حوزه های تربیتی و دانش آموزی است. خبرنگار بسیج گفت و گویی را با وی انجام داده که می خوانید:

کسب رتبه نخست کشوری اولین دوره معلمان مؤلف توسط معلم بسیجی کرجی

با توجه به اینکه در اولین دوره مسابقات کشوری معلمان مولف رتبه نخست را کسب کرده اید، در خصوص شرایط برگزاری این مسابقه توضیح دهید؟

با توجه به شرایط کرونایی، اولین دوره مسابقات به صورت مجازی برگزار شد و دبیرخانه مسابقات در استان تهران قرار داشت. به حول قوه الهی اینجانب با ارائه کتاب «رنگین کمان جنگل سبز» در بخش امور تربیتی مقطع دبستان موفق به کسب رتبه از میان سه هزار آثار ارسال شده به دبیرخانه مجازی مسابقه شدم.

آیا سابقه حضور در مسابقات ادبی دیگر را نیز دارید؟

بله. در مسابقات مختلفی شرکت کرده ام و کسب رتبه سوم در مسابقات کشوری شعر مادران آسمانی از مهمترین افتخاراتم است.

آثار و تالیفات خود را معرفی کنید؟

هفت جلد کتاب توسط اینجاب چاپ شده که از این تعداد پنج جلد مربوط به حوزه کودکان و مابقی مجموعه اشعار است و در زمینه آشنایی با صحیفه سجادیه و زندگانی امام محمد باقر (ع) نیز آثاری را تولید کرده و در اختیار علاقه مندان به کتاب خوانی قرار داده ام. این فعالیت های فرهنگی را درحوزه های شعر، نویسندگی و اجرای نمایشنامه های فرهنگی در آینده نیز ادامه خواهم داد.

نظر شما درباره اهمیت و گسترش کتاب خوانی در بین مردم به ویژه نوجوانان چیست؟

ما سعی می کنیم بنابر فرمایشات و تاکیدات رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی فرهنگ کتابخوانی را بسط و توسعه دهیم زیرا آینده این کشور وابسته به تربیت انسان های فهیم، باشعور و خلاق است و طبیعتا هرچه بیشتر به مطالعه کتاب های خوب و فرهنگ ملی و اسلامی پرداخته شود در آینده ثمرات و نتیجه آن مشهودتر خواهد بود، ضمن اینکه کار فرهنگی زمانبر و نیازمند صبر و سلیقه فرهنگی است.

در مورد نحوه ارائه کتاب به علاقه مندان و مهارت های مورد نیاز در امر نویسندگی توضیح دهید؟

با توجه به شرایط حاکم بهداشتی در کشور آثار در سایت ها و کانال ها بارگذاری می شوند، فروش اینترنتی توسط ناشرین صورت می گیرد و یا آثار به صورت حضوری به فروش می رسند که این شیوه به صورت محدود صورت می گیرد.

علاوه بر علاقه مندی، اولین مسئله داشتن تجربه کاری و پرداختن به موضوعات روز جامعه بوده که به عنوان چالشی در جامعه مطرح است. ارائه راهکار نیز به صورت غیر مستقیم و از زبان داستان است.

راهکارهای ترغیب نوجوانان به مطالعه کتاب چیست و خانواده ها در گسترش این مسئله مهم چه نقشی دارند؟

با توجه به گسترش افسار گسیخته فضای مجازی در بین همه اقشار جامعه به خصوص نوجوانان و کودکان و نیز گرانی کتاب در سبد خانوارها می توان از کتاب های صوتی و متنی در این زمینه بهره برد. خانواده ها نیز باید در برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندانشان بخشی را به مطالعه کتاب اختصاص دهند.

سبک نگارش آثارتان به چه صورت است؟

بنده به زبان شعر اهمیت زیادی می دهم و از معارف اسلامی نظیر ادعیه و احادیث معصومین (ع) بسیار بهره مند می شوم و سعی می کنم این معارف ناب را به صورت امروزی و جذاب در اختیار قشر نوجوان قرار دهم. در یکی از کتاب ها با عنوان بر ساحل صحیفه از شیوه خلاقیت معمایی برای ارتباط با خوانندگان استفاده کرده ام که این روش پرسش و پاسخ موجب ترغیب و ضبط بهتر مطالب کتاب برای مخاطب می شود.

در خصوص فعالیت های خود در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت نیز توضیح دهید؟

به توفیق الهی بنده در زمینه نمادسازی برای نوجوانان توانسته اشعاری را در قالب تابلو کاشی به شهدای مدافع حرم و شهدای هسته ای و جهادگر و همچنین سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کنم. تاکنون 900 اثر شکیل هنری در سطح مدارس کرج توزیع شده و در منظر دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها